کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کودکان چه مواقعی به گفتاردرمانی کودکان نیازمند دارند؟

برای همه ی پدرها و مادران فرآیند آغاز به حرف زدن و پیشرفت کودک در گفتار، فرآیند بسیار مهم و هیجان انگیزی است. درصورتیکه والدین احساس کنند مشکلی در گفتار کودک و توانایی او در برقراری ارتباط از طریق گفتار وجود دارد، آشفته میشوند و به دنبال راه حل می گردند. برای حل این مشکل به شکلی مؤثر، لازم است که شما به گفتاردرمانی مراجعه کنید و از خدات آنها بهره مند شوید.

گفتاردرمانی می تواند به کودک شما در توسعه مهارت های گفتاری و زبانی کمک کند. اگرچه گفتار و زبان با هم تداخل دارند ، اما این دو در جزئیات کمی متفاوت هستند. کودکان ممکن است در صحبت کردن مشکل داشته باشند و نه زبان ، و یا در زبان اما نه در صحبت نکردن و یا در هر دو.

مثال: گفتار درمانی کودک ۳ ساله می تواند براساس مشکل او متفاوت باشد. مشکل برخی از کودکان سه ساله این است که واژگان بیانی کمی دارند یا در حد چند کلمه و جمله محدود صحبت می کنند. به این مشکل تاخیر زبانی می گویند. برخی جملات و واژکان زیادی دارند ولی کسی متوجه صحبت شان نمی شود که به این مشکل اختلال تلفظ می گویند. مشکلات دیگری نیز هستند که این دو از شایع ترین آنها هستند. به هر حال در صورت بروز مشکل چه در تلفظ و چه در فهم کلمه، شما می توانید به گفتاردرمانی مراجعه کنید.

 

آدرس گفتاردرمانی ابن سینا

خیابان سی متری نیرو هوایی - تقاطع مسیل منوچهری
جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی
  پلاک۱/۲ - واحد ۲


تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷-۷۷۷۵۳۲۲۷

 

 

حال این سوال پیش می آید که آیا واقعاً فرزند من تاخیر زبان دارد؟ آیا کودک من کلمت را نمی فهمد؟ برای دریافت این پاسخ نیز به گفتاردرمانی مراجعه کنید.

بله. برای پاسخ دقیق به این سوال می توانید با یک گفتاردرمانگر مشورت کنید. راه دیگر این است توانایی های گفتار و زبان فرزند خود را با رشد نرمال مقایسه کنید.  اگر فرزند شما این توانمندی ها را نداشت می توان گفت او دارای تاخیر است و برای ارزیابی های دقیق نیاز است به متخصص ( گفتاردرمانگر ) مراجعه کند.

 

در موارد زیر مراجعه به یک گفتار درمانگر الزامی است:

  • تأخیر در شروع گفتار در کودکان
  • اشکال در تلفظ اصوات گفتاری
  •  عدم برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی از سوی کودک 
  • اختلال در روانی گفتار (لکنت) 
  • کم شنوایی یا ناشنوایی
  • اشکال در درک کلام
  • اختلال در بلع 
  • در صورت تشخیص بروز هر یک از اختلالات فلج مغزی، اوتیسم، اختلال یادگیری
  • ختلال در صدا
  • اگر گفتار کودک نسبت به سنش، قابل فهم نباشد. والدین باید حدود نیمی از گفتار کودک خود را در ۲ سالگی متوجه شوند
  • و بصورت کلی هر اختلالی که در دوران کودکی یا بزرگسالی بر درک یا بیان گفتار و یا کیفیت صدا یا عمل بلع تأثیر منفی بگذارد.

 

 

 

محله ی نارمک تهران یکی از مناطق تهران است که در جنوب ده نارمک ساخته شده‌است. نارمک یکی از مناطق خوش آب و هوا و سردسیری تهران به‌شمار می‌رود. این محله که در ضلع شمالی محله ی و ضلع جنوبی و شرقی محلهٔ شمیران نو واقع شده، نارمک پیش از محله تهرانپارس در دههٔ 30 توسط فرانسوی‌ها ساخته شد. این محله توسط بزرگراه رسالت به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده‌است، قسمت جنوبی آن در منطقهٔ ۸ شهرداری و قسمت شمالی در منطقه ی ۴ شهرداری واقع شده‌است و دارای ۱۰۰ میدان (که ۱۳ میدان در قسمت شمالی و ۸۷ میدان در قسمت جنوبی) می‌باشد. همچنین میدان هفت حوض  در نارمک جنوبی حالت مرکزی و تجاری دارد. قسمت شمالی که دارای هوای مطبوع‌تری است در منطقه ی ۴ شهرداری واقع شده‌است، بازار مبل دلاوران  از مراکز تجاری نارمک شمالی است. تعدادی از میدان‌ها از مدائن تا سامان و کوچه‌های نارمک شمالی نیز جزو مناطق اعیان‌نشین و گران قیمت شهر تهران نیز محسوب می‌شوند. این محله دارای مسجدهای بسیار است که یکی از مساجد معروف آن مسجد جامع نارمک در خیابان سمنگان است، مسجد معروف دیگر آن مسجد النبی که در میدان هفت حوض (میدان نبوت) واقع شده است. نارمک از شمال به بزرگراه زین الدین و جنگل‌های لویزان و شیان، از جنوب به خیابان دماوند و محله تهران نو منتهی می‌شود. نارمک از غرب و شرق بین دو بزرگراه واقع شده‌است، از غرب به بزرگراه امام علی و از شرق به بزرگراه شهید باقری تصل می‌گردد.  خیابان‌های مهم آن آیت(۳۰ متری نارمک)، برادران صادقی. هنگام، شهید ثانی (۴۶ متری نارمک)، گلبرگ (جانبازان)، گلستان، دماوند، سامان(بختیاری)، سمنگان، دردشت، فرجام، سراج، دلاوران، مدائن، چمن، جویبار،لادن، رضوان، مهر(رودباری)، مرجان(محقق امین)، مهرگان(صادقی)، شیرمرد(سهیلیان) و آبادان(غیاثی پور)است.  میدان رسالت، میدان نبوت (میدان هفت حوض)، میدان هلال احمر، میدان الغدیر از میدان های مهم نارمک هستند.  دانشگاه علم و صنعت که یکی از دانشگاه‌های مطرح ایران در سطح جهان است و قدمت نزدیک به یک قرن دارد در این محله واقع شده‌است. از بیمارستان‌های نارمک می‌توان به بیمارستان انصاری واقع در خیابان ثانی (46 متری) و بیمارستان ارامنه در واقع در میدان 86 اشاره کرد.
گفتاردرمانی نارمک، گفتاردرمانی میدان رسالت
، گفتاردرمانی میدان نبوت (گفتاردرمانی میدان هفت حوض)، گفتاردرمانی میدان هلال احمر، گفتاردرمانی میدان الغدیر. گفتاردرمانی آیت(گفتاردرمانی ۳۰متری نارمک)، گفتاردرمانی برادران صادقی. گفتاردرمانی هنگام، گفتاردرمانی شهید ثانی (گفتاردرمانی ۴۶ متری نارمک)، گفتاردرمانی گلبرگ (گفتاردرمانی جانبازان)، گفتاردرمانی گلستان، گفتاردرمانی دماوند، گفتاردرمانی سامان(گفتاردرمانی بختیاری)، گفتاردرمانی سمنگان، گفتاردرمانی دردشت، گفتاردرمانی فرجام، گفتاردرمانی سراج، گفتاردرمانی دلاوران، گفتاردرمانی مدائن، گفتاردرمانی چمن، گفتاردرمانی جویبار، گفتاردرمانی لادن، گفتاردرمانی رضوان، گفتاردرمانی مهر(گفتاردرمانی رودباری)، گفتاردرمانی مرجان(گفتاردرمانی محقق امین)، گفتاردرمانی مهرگان(گفتاردرمانی صادقی)، گفتاردرمانی شیرمرد(گفتاردرمانی سهیلیان) و گفتاردرمانی آبادان(گفتاردرمانی غیاثی پور) گفتاردرمانی لویزان، گفتاردرمانی شیان، گفتاردرمانی منطقه8،

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">