کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

ناتوانی یادگیری زبان (aphasia/dysphasia)

یکی از جنبه های اختلال یادگیری در کودکان، اختلال یادگیری در زمینه مهارت های زبانی و یادگیری زبان می باشد. توانایی درک یا تولید زبان شفاهی در این اختلال تحت تاثیر قرار می‌گیرد. عمدتا مشکلات کودک در بیان کلمان و یا اصطلاحاً مشکلات گفتاری از دو بعد می باشد. یا کلمه را می فهمد و نمی تواند بیان کند یا این که قدرت تولید کلمه را ارد ولی قدرت فهم کلمه را خیر.

 

علائم مشکلات یادگیری زبان شامل اختلالاتی در مهارت زبان گفتاری، مانند توانایی تعریف مجدد یک داستان و روانی کلام، همچنین توانایی درک معنای کلمات، جایگاه دستوری کلمه، دستورالعمل‌ها و غیره است. اگرچه علاوه بر زبان، چشم و گوش هم در یادگیری زبان نقش مهمی دارند. اگر به هر علتی کودک در درک دیداری و شنیداری دچار مشکل باشد، بیان و گفتار او می تواند درگیر شود و چه بسا در گفتار و حرف زدن بسیار به مشکل بخورد. متخصص گفتاردرمانی با درک مناسب از علت ناتوانای کودک در یادگیری زبان، با انجام یکسری تمرینات و الگوهای بیانی سعی در برطرف کردن اختلالات گفتاری و بیانی دارد
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۸ ، ۰۸:۰۰
دکتر علیرضا شمس الدینی، دانشیار دانشگاه