کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

کاردرمانی در بیماران سکته مغزی

سکته مغزی عارضه ای مغزی است که به دنبال نرسیدن خون به مغز و یا پارگی عروق مغز ایجاد می شود و می‌تواند باعث ضعف یا فلج نیمی از بدن و مشکلات تعادل شود. متخصص کاردرمانی کمک می‌کند  تا حد ممکن بیمار کنترل ماهیچه‌ها و حرکاتی که در اثر سکته مغزی آسیب دیده اند را بدست آورد. کاردرمانی باید خیلی زود به دنبال سکته مغزی در منزل یا بیمارستان آغاز می‌شود. تمرینات کاردرمانی سبب می شود که فرد سریع تر بر اندام های خود مسلط شود و زودتر توانایی تحرک و جابجایی را کسب کند. حتی اگر فرد توانایی جابه‌جایی نداشته باشد، کاردرمان وضعیت بیمار را بررسی می کند و تمرینات مناسب را به بیمار ارائه می دهد تا از خشک شدن عضلات و مفاصل جلوگیری کند. شاید نیاز باشد کاردرمانی ابتدا و سریع در منزل شروع شود و در کلینیک کاردرمانی ادامه یابد.

همانطور که بیان شد، سکته مغزی آسیب در اثر اختلال به جریان خون رسانی به قسمتی از بافت مغز ایجاد می شود. که این اختلال خون رسانی ناشی از انسداد رگ مغزی به وسیله یک لخته خونی و یا پارگی یکی از عروق تغذیه کننده آن بخش از بافت مغز ایجاد می شود. عوارض سکته مغزی از عوارض خفیف و گذرا مثل تاری دید تا عوارض فلج کننده کامل و یا حتی مرگ را در بر می گیرد. بر اساس آمار جهانی سکته مغزی سومین عامل مرگ و میر در جهان به حساب می آید.

پزشکان و متخصصین بیان می کنند هنگامی که فردی دچار سکته مغزی می شود، سلول های مغزی آن فرد آسیب شدیدی می بینند و زمان زیادی لازم است تا التهاب ایجاد شده در سلول های عصبی برطرف شود و علائم ناشی از سکته مغزی فروکش کند. اگرچه یکسری از سلول ها دچار مرگ می شوند و هیچ وقت دیگر بازسازی نمی شوند. در این حالت می توان درمان های خاصی را برای وفق دادن مغز با شرایط جدید به کار برد و یا در درمان و توانبخشی سلول های عصبی به کار گرفته شود تا فرد دوباره بتواند حرکت کند.

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا (دکتر علیرضا شمس الدینی)

 خیابان پیروزی- خیابان سی متری نیرو هوایی - تقاطع مسیل منوچهری
جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی
  پلاک۱/۲ - واحد ۲

تلفن: ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۰۲ ، ۰۸:۰۰
دکتر علیرضا شمس الدینی، دانشیار دانشگاه