کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

دردهای عضلانی
یکی از دردهای شایع و متداول در افراد، دردهای مبهم و متنوع در ناحیه گردن و شانه ها می باشند. این دردها در تمامی افراد و به خصوص افرادی که مجبورند برای چند ساعت در یک وضعیت ثابت قرار بگیرند (طولانی مدت در یک حالت بنشینند یا طولانی مدت با کامپیوتر کار کنند)، به وفور دیده می شود و معمولاً باعث ناراحتی فرد در هنگام کار و یا حتی در حالت خواب می شوند.

نقاط ماشه ای (Trigger Points) ، یک نقطه کوچک وحساس داخل قسمتی از عضله است که در اثر فشار، کشش، تحمل بار اضافه و انقباض دردناک شده و این درد به مناطق دورتری از نقطه اولیه انتشار می یابد. از دید بالینی نقاط ماشه ای به دو دسته فعال و نهان تقسیم می شوند. در نقاط ماشه ای فعال درد موضعی و انتشاری دائمی وجود دارد در حالیکه در نقاط ماشه ای نهان این درد موضعی و انتشاری وجود ندارد. زمان درد انتشاری بسته به شدت فعالیت نقطه ماشه ای از چند ثانیه تا چند روز متفاوت است. این درد به صورت عمیق، گسترده، سوزشی، گرفتگی و سفتی خود را اشکار می کند. تشخیص نقاط ماشه ای نیاز به تجربه و مهارت زیاد در لمس دارد. علائمی که در لمس و معاینه مشخص می شوند عبارتند از: وجود یک نوار سفت در حین لمس عضله، وجود یک نقطه بسیار حساس در داخل این نوار سفت، احساس انقباض موضعی در نوار سفت و وجود درد انتشاری در حین لمس نقطه حساس و دردناک. فعال شدن نقاط ماشه ای ممکنست ناشی از عواملی نظیر استفاده بیش از حد و مکرر از عضله، وارد آوردن فشار بیش از حد در طولانی مدت به ماهیچه، فشارهای روانی، مسائل تغذیه ای، فعال شدن نقاط ماشه ای دیگر و مواردی از این دست باشد. در توضیح علت به وجود آمدن نقاط ماشه ای گفته اندکه اضافه بار مکرر با فشار کم یا انقباض اکسنتریک ( انقباض همراه با افزایش طول) عضله منجر به یکسری از عوامل پی در پی می شود که باعث آسیب دسواره سلولی شده و منجر به ازدیاد تجمع کلسیم در داخل سلولهای عضله می گردد. این افزایش کلسیم داخل سلولی سبب انقباض خود بخودی قسمت اسیب دیده ماهیچه می شود. به همراه ای انقباض خود بخودی برخی مواد شیمیایی داخل بدن که باعث تحریک درد می شوند ( نظیر برادیکینین ها و ماده P) در محل آسیب تجمع پیدا کرده و باعث حساس شدن آن نقطه می گردند. این حساسیت نهایتاً منجر به افزایش حساسیت اعصاب تغذیه کننده ماهیچه شده و درد با هر تحریکی افزایش می یابد و بصورت نقطه ماشه ای خود را نمایان می سازد. نقاط ماشه ای در تمام عضلات بدن ممکنست بوجود آیند ولی شایعترین عضلاتی که مبتلا به این عارضه می گردند عیارتند از: عضلات اطراف کتف و شانه با درد انتشاری به بازو که ممکن است با دردهای با منشاء مهره های گردنی اشتباه شوند; عضلات گردن با درد انتشاری به سر که ممکن است با انواع سردردها از جمله میگرن اشتباه شوند; عضلات سینه ای با درد سینه و بازو که اگر در سمت چپ باشد غالباً با دردهای قلبی اشتباه می شود; عضلات باسن با درد انتشاری به پشت ران و ساق که غالبا با دردهای سیاتیکی اشتباه می شود و عضلات ساق با درد انتشاری به زانو که غالباً با زانو دردهای ناشی از آرتروز اشتباه می شود. درمان نقاط ماشه ای در بر گیرنده طیف وسیعی از روش ها، از جمله اصلاح نوع تغذیه، روان درمانی و درمان های طبی و فیزیکی می شود و در بر گیرنده موارد متعددی است که بسته به نیاز و شرایط جسمانی فرد می تواند متفاوت باشد. درمان های فیزیکی رایج عبارتند از: کاردرمانی شامل ماساژ، کشش عضلانی و استفاده از انواع فشار می شود. نوع ماساژ و کشش عضلانی در صورتی که به درستی انتخاب شود و به صورت صحیح انجام گردد باعث از بین رفتن انقباض و درد و شُل شدن ماهیچه ها شده و نقاط ماشه ای را غیر فعال می نمایند. انواع خاصی از فشار روی نقاط ماشه ای، در صورتی که به طور صحیح اعمال شوند، می توانند نقاط ماشه ای فعال را به صورت پنهان در آورند و درد را از بین ببرد. انجام برخی مانوورهای حرکتی که بر اساس نوع عضله متفاوت است نیز می توانند از شدت تحریک نقاط ماشه ای بکاهد.


آدرس کلینیک  ابن سینا:
 
تهران - خیابان سی متری نیرو هوایی

روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی

جنب نمایشگاه اتومبیل عبدی - پلاک۱ - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">