کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

در کلینیک کاردرمانی ابن سینا، خدمات کاردرمانی کودکان اعم از حرکت درمانی، تمرین درمانی، بازی درمانی، گروه درمانی، بازی خلاقانه، ماساژ و تمرینات حسی تحت نظارت متخصصان و کارشناسان ارشد و مجرب و با استفاده از تکنیک‌ها و رویکردهای نوین کاردرمانی ارائه می‌گردد. در این کلینیک اخلاق حرفه‌ای‌، دقت بالینی و استفاده از رویکردهای علمی و تخصصی کاردرمانی در اولویت و محور فعالیت‌ها قرار گرفته تا با ارائه خدمات ارزنده رضایت مراجعین حاصل گردد. همچنین کلینیک مجهز به اتاق تاریک، بازی درمانی، تجهیزات کارکرد دست و نیز تجهیزات یکپارچگی حسی می‌باشد.



کلینیک کاردرمانی ابن سینا به آدرس زیر، همه روزه از ساعت ۹ صبح الی 20 آماده خدمات رسانی به همشهریان عزیز می‌باشد.

آدرس کلینیک  ابن سینا:
 تهران - خیابان پیروزی- ابتدای خیابان سی متری نیرو هوایی  

روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی
 جنب نمایشگاه اتومبیل ایرانیان- پلاک۱/2 - واحد ۲
تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷


کاردرمانی جسمی (حسی-حرکتی) کودکان چیست؟

کودکان دچار فلج مغزی(CP)، تاًخیر حرکتی (Motor Delay)، اختلال هماهنگی رشد(DCD)، اختلالات و بیماری‌های عصبی و عضلانی (مانند دیستروفی عضلانی، نوروپاتی، میوپاتی)، دررفتگی مادرزادی لگن(CDH)، تورتیکولی(کج گردنی مادرزادی)، آسیب اعصاب محیطی مانند فلج اِرب ، نقایص طناب عصبی مانند اسپاینابیفیدا، اختلالات و عوارض حرکتی، بیماری های متابولیک، کودکان با مشکلات تعادلی و تاخیری، مشکلات قدرت و تحمل عضلانی، کودکانی که به دلیل پوسچر نامناسب یا ضعف عضلانی دچار کوتاهی شده اند و ... .

اهداف کاردرمانی جسمی در کودکان شامل چه مواردی است؟

تسهیل مراحل رشد حرکتی کودک (مانند گردن گرفتن، چهار دست و پا رفتن، نشستن، ایستادن، راه‌رفتن و ... )، تعدیل ‌تون ‌عضلانی کودکان،‌ رفع و جلوگیری از بدشکلی‌های مفصلی و جسمانی، تسهیل واکنش های تعادلی و حفاظتی، مهار رفلکس‌های غیرطبیعی موجود، ارائه‌ی مشاوره به والدین در رابطه با وضعیت‌های صحیح و جلوگیری از الگوهای غلط  و الگوهای درمان درمنزل، اعمال کشش بر روی عضلات کوتاه شده، کنترل و یادگیری حرکتی، آموزش مهارتهای روزمره زندگی (ADL)، کمک ه رفع اختلالات راه رفتن (از قبیل چرخش ساق پا، روی پنجه راه رفتن).

چه کودکانی به خدمات کاردرمانی ذهنی نیاز دارند؟

کودکان مبتلا به اختلالات نافذ رشد(اُتیسم، آسپرگر، سندرم رت و ...)،کودکان مبتلا به انواع اختلالات یادگیری، اعم از اختلال خواندن(Dyslexia)، اختلال نوشتن(Dysgraphia)، اختلال ریاضیات(Dyscalculia)و نیز کودکانی با مشکلات دست خط، کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و کودکانی با تشخیص اختلال بیش فعالی و نقص در توجه و تمرکز(ADHD)، کودکان مبتلا به عقب ماندگی ذهنی با عللی چون اختلالات متابولیسم مادرزادی مانند فنیل کتونوریا یا نقایص ژنتیکی( سندرم داون، سندرم لش نیهان، سندرم پرادرویلی، سندرم ویلیامز، سندرم xشکننده و...)، اختلالات یکپارچگی حسی (SID) ، اختلالات رفتاری مانند (پرخاشگری، لجبازی، بیقراری، وابستگی، نافرمانی، رفتارهای منفی و...)، اختلال هماهنگی رشد (DCD)، اختلال در مهارت های دستی(مانند دست نویسی ضعیف)، مشکلات هوشی و کم توانی ذهنی، فوبیا یا ترس شدید، مشکلات ارتباطی- اجتماعی،  مشکلات اضطرابی و افسردگی،  وسواس، کودکان با اعتماد به نفس پایین، عدم کاربرد یکی از اعضای بدن و انکار عضو و... .


اهداف کاردرمانی ذهنی در کودکان شامل چه مواردی است؟

گمگ به تقویت عضلات ضعیف، بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت کودک، کمک به ایجاد یکپارچگی حسی از طریق مداخله در جهت تسهیل یکپارچگی حسی و پردازش حواس گوناگون، بهبود مهارت‌های شناختی (شامل: درک مفاهیم، توجه و تمرکز، حافظه، مهارت های حل مسئله و استدلال، تفکر انتزاعی و کارکردهای اجرایی و ...)، بهبود مهارت های ادراکی و حسی (شامل: تصویر بدنی، ادراک بینایی، ادراک شنوایی و لامسه، پراکسیا یا برنامه ریزی حرکتی و ...)، بهبود مهارتهای عاطفی (مانند کنترل هیجان)، تقویت مهارت های ترسیمی و رشد نقاشی (کاربرد قلم، نقاشی، نوشتن و ... )، رفع مشکلات رفتاری (افزایش تحمل کاری و دستور پذیری و کاهش لجبازی و ...) آموزش مهارت‌های روزمره زندگی، استفاده از بازی در راستای اهداف درمانی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و گروه درمانی، آموزش و مشاوره به خانواده در خصوص کودک و... .

کاردرمانی مهمترین پروسه توانبخشی کودکان می باشد. کاردرمانی با استفاده از کارهای خلاقانه و هنر به کارگیری فعالیت‌های هدفمند جهت دادن انگیزه کافی برای انجام و ادامه درمان و ارائه تمرین‌های کاربردی مناسب است که به منظور پیشگیری از ناتوانی و حل مشکلات عملکردی و کسب حداکثر استقلال عملکردی افراد به کار می رود، این خدمات در محدوده مشکلات فیزیکی و روانی قرار دارند. دیدگاه کاردرمانی بر این است که با استفاده همزمان از عضلات و ذهن در انجام فعالیت‌ها و تمرینات، می‌توان سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار داد. هدف کاردرمانی به طور کلی جلوگیری از پیشرفت بیماری و باز گرداندن توانایی‌های از دست رفته تا حد امکان، جهت بازگشت بیمار به زندگی و سطح فعالیت قبلی است.

وجه افتراق و امتیاز کاردرمانی تاکید آن بر استفاده گسترده از "فعالیت هدفمند " است. فعالیت هدفمند به فعالیت‌هایی گفته می شود که فرد به طور فعال در آن شرکت دارد. این فعالیت‌ها موجب هماهنگی سیستم‌های جسمی، ذهنی، عاطفی و شناختی شده و در طی انجام آن توجه فرد معطوف به فعالیت است.