کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

اختلالاتی که بیماران آرتریت روماتوئیدی با آن درگیر هستند عبارتند از : درد، خستگی، التهاب مفاصل به صورت حاد و مزمن، محدودیت تحرک در مفاصل و البته در دراز مدت مشکلات و احیاناً اختلالات روانی نیز بر این مشکلات اضافه خواهد شد. حال به صورت اجمالی به این موارد می پردازیم.

-        درد:  معمولاً ۷۰% بیماران آرتریت روماتوئیدی به دنبال درمان درد هستند. علت درد در این بیماران اغلب مشکلات مفصلی و خارج مفصلی است. درمان شامل آموزش های فردی به بیمار، تمرین درمانی، روشهای کنترل استرس، دارودرمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، مدالیته های حرارتی و تجویز اُرتوز تخصصی به منظور کمک به عملکرد مفصل و یا  محافظت از مفصل.

-        خستگی : یکی دیگر از شایع ترین اختلالات در بیماران آرتریت روماتوئیدی، بروز خستگی می باشد.  در صورت شدت بالا ممکن است باعث بر روی عملکرد فرد اثر بگذارد.

-        التهاب مفصل حاد یا مزمن:  دارو درمانی، سرما یا گرما درمانی، تجویز ورزش های تخصصی (حتماً با نظر پزشک انجام شود).

-        ایجاد محدودیت در دامنه حرکتی مفصل به خصوص در مفاصلی که درگیر التهاب و تورم می شوند،  بروز می کند و باعث بدشکلی و یا خشکی آن می گردد: با هدف پیشگیری از بدشکلی ، کلیه مفاصل باید حرکات دامنه ای (ROM) به صورت روزانه داشته باشند و در صورت بروز آن تزریق داخل مفصل و توانبخشی و تمرین درمانی مفید هستند. عمده این کار توسط متخصصین کاردرمانی و به شکل مطلوب انجام می شود.

-        ضعف و کاهش قدرت عضلانی که می تواند به علت درد و التهاب مفاصل مجاور، بی تحرکی و التهاب عضلات باشد: تجویر ورزش های تخصصی توسط کاردرمان می تواند راه گشا باشد و در جلوگیری از کاهش قدرت عضلانی موثر باشد. البته ورزش ها باید به شکلی طراحی و اجراء شوند که سبب التهاب بیشتر و بروز خستگی دوچندان در بیمار نشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">