کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی برای کاهش سفتی عضلانی سکته مغزی

جمعه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰ ق.ظ

✅ راهنمایی برای درمان اسپاستیسیته پس از سکته مغزی- برای همیشه!

اسپاستیسیته شایع ترین عارضه پس از سکته مغزی است، و به احتمال زیاد، شنیده اید که گفته می شود در اسپاستیسیته، عضلات مشکل دارند و بوتاکس می تواند آن را درمان کند. در حالی که این نظر تا حدی درست است، اما موثرترین و دائمی ترین راه حل های درمان اسپاستیسته را حذف می کند.


🔺 اسپاستیسیته به عنوان اختلال ارتباط مغز- عضله

احتمالا قبلا شنیده اید که اسپاستیسیته یک مشکل عضلانی است. اسپاستیسیته باعث می شود که عضلات سفت شوند، و بنابراین طبیعی است که بر عضلات به عنوان آنچه که باید درمان شود تاکید می شود. اما در واقع علت اسپاستیسیته اختلال ارتباط بین مغز و عضلات است. 

عضلات بطور طبیعی در ارتباط دائم با مغز هستند و مقدار سفتی که حس می کنند را به مغز اطلاع می دهند، و مغز نیز بطور پیوسته مقدار سفتی عضلات را برای جلوگیری از آسیب دیدن مونیتور می کند. مغز بطور دائم پیام هایی را به عضلات می فرستد و به آنها می گوید چه وقت منقبض و شل بشوند. 

وقتی که پس از سکته مغزی بخشی از مغز که مسئول کنترل عضله است آسیب می بیند، این ارتباط مختل می شود. بخش صدمه دیده مغز دیگر اطلاعاتی را که عضلات سعی می کنند به آن بفرستند دریافت نمی کند، و در نتیجه، مغز دیگر به آنها نمی گوید چه وقت منقبض یا شل شوند. بنابراین، عضلات برای محافظت از خود سفت می شوند و خود را در انقباض ثابتی حفظ می کنند. از دیدگاه عضلانی، این علت اسپاستیسیته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">