کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی نارمک

جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ب.ظ

فلج مغزی کودکان Cerebral Palsy به چه معنی است؟

هرگونه عارضه به مغز در حال رشد در دوران بارداری، هنگام تولد و یا تا سن 5 سالگی سبب روز اختلالات حرکتی، حسی و شناختی در کودک خواهد شد و سبب بروز فلج مغزی می شود. در تعریف ارائه شده در فلج مغزی چندین نکته وجود دارد که نیاز به توضیح بیشتر دارد.

مفهوم اختلال دائمی، اختلالات گذرای رشد کودک را شامل نمی‌شود. دائمی به معنای این نیست که مشکلات بیمار به مقدار ثابتی باشد. به هر حال هدف دانستن این نکته است که کودکان یا بالغین مبتلا به فلج مغزی  می‌توانند الگوهای متغیر تظاهرات بالینی داشته باشند.

 

آدرس مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی  ابن سینا:

تهران - خیابان پیروزی- ابتدای خیابان سی متری نیرو هوایی

تقاطع مسیل منوچهری روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی

پلاک1/2 - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

 

اصطلاح اختلال رشد فلج مغزی را از آسیب‌های مغزی اکتسابی مثل ضربه مغزی در اثر تصادف که پس از رخ دادن رشد حرکتی اصلی اتفاق می‌افتند متمایز می‌کند.

تمرکز تعریف فلج مغزی  بر وجود حرکت و وضعیت بدنی غیرطبیعی است. این مفهوم در تعریف‌های قبلی جهانی بوده ست. چون فلج مغزی  شامل یک گروه ناهمگن اختلالات است پس مکانیسم‌های علّی متعددی می‌توانند مسیرهای معمول نهایی اختلال رشد در مغز شیرخوار یا جنین در حال رشد را ایجاد نمایند. هیچ حد سنی بالای واضحی برای شروع اختلال رشد مغز وجود ندارد. به هر حال 3-2 سال اول زندگی به عنوان دوره اصلی برای ایجاد فلج مغزی  ذکر شده است.

نکته کلیدی دیگر در تعریف فلج مغزی  تعریف غیرپیشرونده بوده آسیب مغزی است. مکانیسم‌های پاتوفیزیولوژیک منجرشونده به فلج مغزی  برخاسته از یک مشکل منفرد یا یکسری اختلالات مجزا ایجاد می‌شوند که در زمان تشخیص بیماری فعال نمی‌باشند.

قطع پروسه‌های منظم رشد اولیه در مغز فلج مغزی مجموعه‌ای از اثرات فیزیولوژیک را شروع می‌کند که به‌طور بالقوه روی هر ارگانی در کودک در حال رشد تأثیر می‌گذارد. بنابراین فلج مغزی بیماری است که در تمام عمر اثر داشته و ماهیت آن تغییر می‌کند و نیازمند درمان و توانبخشی چند تخصصی به خصوص کاردرمانی آن هم به صورت منظم، مداوم و به موقع است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">