کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

علل ناهنجاری مادرزادی از زبان دکتر تقی بغدادی

شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۱۸ ق.ظ

علل ناهنجاری ها مادرزادی چیست ؟

 وقتی کلمه ی مادرزادی می آید خانواده ها فکر می کنند که مادر نقشی در بیماری دارد. در صورتی که گروهی از اینها ژنتیک هستند. ممکن است خانواده مجموعاً در ایجاد این ژن دخالت داشته باشند وگروهی از اینها مربوط به مسائل دوران حاملگی می تواند باشد. فرض کنید که مادری لگن تنگی دارد یا مادری رحمش مشکل دارد و بچه ناهنجاری دارد که موجب می شود مایع آمنیوتیک اطراف بچه از حد مناسب خودش کمتر بشود و در نتیجه بچه در دوران جنینی تحت فشارهای جانبی هست و این فشارهای مکانیکال موجب تغییر شکل هایی در اندام می شود که می تواند در لگن باشد که شبیه به دررفتگی ها است که بچه ها دارند.

بچه ای که مچاله شده یعنی نوزادی که تغییری در گوشش دارد و روی گوشش علامت فشار بوده است و تغییر شکل داده است. یا اینکه گردنش به یک طرف کج هست، این تغییرات ما را متوجه این می کند که عامل فشار در شکم روی بچه بوده است. مهمترین بیماری که در ابتدا در ارتباط با فشارهای داخل رحمی داریم در زمینه های ژنتیک پیدا می شود ولی عامل های مکانیکی داخل رحم هم خیلی نقش مهمی را دارد که یکی دررفتگی لگن داخل رحم است که از هر 800 تولد یک مورد را داریم. البته مواردی از نیمه دررفتگی ها و بدشکلی های خفیف تر را داریم اگر آن را بین 2/1 تولد اضافه بکنیم رقم قابل توجهی است که نیاز به درمان دارد. دررفتگی های داخل رحم راحت تر از نیمه در رفتگی ها قابل تشخیص است. چون راحت تر تشخیص داده می شود، راحت تر درمان می شود. در بیماری های نیمه دررفتگی و کمتر از آن ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند و در نتیجه تشخیص داده نشوند و بعد از راه افتادن بچه لنگی نداشته باشد ولی در سنین بالاتر که فشار بیشتری به مفصل وارد می شود مثلا یک خانم به سن بیست سالگی می رسد و یک حاملگی دارد، این افزایش وزن باعث می شود که مفصل لگن افزایش وزن را تحمل بکند و این افزایش فشار می تواند تغییر آرتروزی ایجاد بکند و در آن سنین دردناک می شود


منبع: http://salamat.tv3.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=794&Itemid=416


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">