کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

دیر راه رفتن کودکان

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۴۶ ق.ظ

کاردرمانی کودکان به منظور بهبود توانایی راه رفتن

مراحل رشدی نوزاد و کودک مراحلی مشخص می باشد که در سن مشخصی توانایی خاصی در کودک ایجاد می شود. بدین صورت که مثلاً کودک ابتدا نشستن را به دست می آورد و بعد چهار دست و پا را کسب می کند. اگر چه این روند روبه جلو روندی ثابت برای همه ی کودکان می باشد اما همه ی کودکان تمامی مراحل را به ترتیب کسب نمی کنند. مثلاً همه ی کودکان لزوماً مرحله ی چهار دست و پا رفتن را در مراحل حرکت کردن طی نمی کنند.


به طور طبیعی نوزادان در هشت ماهگی توانایی نشستن و ایستادن را به کمک دیگران یا با کمک گرفتن از اشیاء پیرامون کسب می کنند. قابل ذکر است که سرعت تکامل در کودکان مختلف حتی در یک خانواده، می تواند متفاوت باشد.

والدین زمانی باید نگران وجود تاخیر در راه افتادن کودک باشند که فرزندشان تا 18 ماهگی هنوز نخستین قدم ها را نیز برنداشته است. در کودکانی که یادگیری مراحل تکامل حرکتی شامل گردن گرفتن، نشستن، سینه خیز روفتن و چهار دست و پا رفتن با تاخیر مواجه است، دیر راه افتادن دور از انتظار نیست. این گونه کودکان حتماً نیازمند مراقبت و بررسی خاص می باشند.این کودکان می بایست به صورت منظم و مشخص تحت نظر تخصصی کاردرمانی باشند و در صورتی که تاخیر حرکت آنها ناشی از بیماری ژنتیکی و یا مشکل خاص و حاد نباشد، با جلسات و تمرینات کاردرمانی به صورت مداوم و منظم می توان به پیشرفت و بهبود روند آن کمک کرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">