کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی برای کودک بیش فعال

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ق.ظ

راه کارهایی برای افزایش توجه و تمرکز در کودکان

کودکان بیش فعالی که همراه با اختلال توجه تمرکز نیز هستند یکی از مراجعین به کلینیک های کاردرمانی می باشند. کاهش توجه و تمرکز همراه با تحرک زیاد، مشکل اصلی این کودکان است. یکی از بیشترین مشکلاتی که بچه های پیش از دبستان و والدین یا مربیان با آن روبرو هستند، عدم تمرکز و توجه بچه ها و تلاش برای افزایش دقت و تمرکز در آنها است. رفتارهای سرزده، اعمال بدون فکر حواس پرتی، بیش فعالی و عدم توجه و تمرکز و توجه جزئی، از مشکلات قابل توجه در کودکان به حساب می آیند. برای اصلاح رفتار و افزایش توجه و قدرت تمرکز در کودکان، راه ها و روش هایی متعدد و مختلفی پیشنهاد شده است که با به کارگیری آنها می توان در افزایش قدرت توجه و تمرکز در بچه ها کمک های زیادی کرد. این شیوه ها عبارتند از:  فعالیت های سرگرم کننده ای که در کمک به افزایش توجه و تمرکز کودکان بسیار مفید بوده و به راحتی توسط والدین در داخل منزل قابل اجرا است.

  اولین گام پیشنهادی، درگیر کردن کودک با هنرهای خلاق و گویا نظیر نقاشی، طراحی و بازی با گِل است. این فعالیت ها نیازمند این هستند که کودک در مکانی نشسته و برای مدت زمانی که مشغول انجام این فعالیت است تمرکز کند. حتی می توان تعداد فعالیت ها در این زمینه را نیز به مجسمه سازی، سفال کاری و کوبلن دوزی گسترش داد. 

راه دیگری که در افزایش قدرت تمرکز کودکان پیشنهاد شده است گوش دادن به داستان است. از کودک خود بخواهید تا به یک داستان ضبط شده گوش فرا دهد و آن را برای شما توضیح دهد. این کار را می توان با توجه به سن کودک، علاقه کودک و میزان رشد او به روش های مختلف انجام داد.

در هنگام گوش کردن به داستان بهتر است کودک دراز کشیده یا بنشیند و چشمان خود را ببندد و محیط اطراف او نیز آرام باشد. پس از به پایان رسیدن هر فصل، از فرزند خود بخواهید تا این قسمت از داستان را برای شما تعریف کند

زمانی که می خواهید این گام را در جهت افزایش توجه و تمرکز در کودک شروع کنید، به خاطر داشته باشید که باید محیط آرامی را برای گوش کردن کودک به قصه فراهم کنید. همچنین محیط باید بگونه ای طراحی شده باشد که مانع از حواس پرتی او شود و کودک به خوبی بتواند بر روی این فعالیت تمرکز کند. کم کم انجام این کار برای کودک عادی و راحت تر می شود.

  سومین گامی که در خصوص افزایش قدرت تمرکز در کودک پیشنهاد شده است، فراهم کردن پازل و جدول های مخصوص به گروه سنی مناسب است. حل کردن جدول و مرتب کردن پازل قدرت تمرکز و توجه در کودک را تقویت کرده و فزایش می دهد. به ویژه حل جدول توجه کودک نسبت به کلمات و نظم و ترتیب دهی در او را افزایش می دهد. همچنین مرتب کردن پازل توجه کودک در زمینه تشخیص شکل اشتباه و تلاش برای یافتن تصویر درست بالا می برد.

چهارمین گام، فعالیت ماز می باشد که با توجه به سن کودک و توانایی کودک، می تواند از ساده تا پیچیده طراحی شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۸
دکتر علیرضا شمس الدینی، دانشیار دانشگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">