کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی تاخیر حرکتی کودکان نیروی هوایی

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ق.ظ

کاردرمانی تاخیر حرکتی کودکان نیروی هوایی

نوزاد با بزرگ شدن و رشد کردن، مهارت های مختلفی حرکتی درشت از قبیل: کنترل سر و گردن، غلت زدن، نشستن، سینه خیز رفتن، چهار دست و پا شدن و حرکت کردن در این وضعیت، دو زانو شدن، ایستادن و نهایتاً راه فتن را می آموزد. همچنین مهارت هایی ظریف از قبیل: گرفتن اشیاء و رها کردن آن نیز مهارت هایی می باشند که کودک به تدریج کسب می کند.

کلیه مهارت های حرکتی درشت و ظریف به عنوان مراحل رشدی شناخته می شوند. کودکان با تأخیر رشدی و حرکتی، این مراحل را شبیه کودکان هم سن و سال خود در همان زمان به دست نمی آورد و معمولاً هم از نظر زمان کسب این مهارت و هم در مواقعی از نظر کیفیت انجام مهارات، دچار تاخیر هستند. یک کودک ممکن است در یک حیطه و یا چند حیطه حرکتی و مهارتی تأخیر داشته باشد. تاخیر در هر یک از مراحل رشدی می تواند پیامدهای رشدی جسمی و ذهنی برای نوزاد به همراه داشته باشد. اگر کودک شما دچار تاخیر رشدی می باشد حتماً به کاردرمانی مراجعه کنید. کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا در محله نیروی هوایی تهران آماده ارائه خدمات کاردرمانی تاخیر حرکتی کودکان نیروی هوایی می باشد.

 

پنج گروه اصلی مهارت ها در کودکان وجود دارند که مراحل رشدی را تشکیل می دهند. تاخیر در هر یک از این مراحل نیازمند مداخلات کاردرمانی و گفتاردرمانی می باشد. این مهارت ها در کاردرمانی تاخیر حرکتی کودکان نیروی هوایی عبارتند از:

1-حرکات درشت: استفاده از گروه بزرگی از عضلات برای نشستن, ایستادن, راه رفتن, دویدن و غیره، حفظ تعادل و تغییر وضعیت.

2- حرکات ظریف: استفاده از دست ها و انگشتان جهت غذا خوردن، نقاشی کردن، لباس پوشیدن، بازی کردن، نوشتن، و کارهای بسیار دیگری را انجام دادن.

3- مهارت های زبان: صحبت کردن از طریق زبان بدن و ادا و اشاره، ارتباط و درک آنچه که دیگران می گویند.

4- مهارت های شناختی: مهارت های تفکر شامل یادگیری، درک ‌حل مسأله، استدلال و یادآوری.

5- مهارت های اجتماعی: تعامل با دیگران، داشتن روابط با خانواده، دوستان و معلمان، مشارکت و پاسخ به احساسات دیگران.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نیروی هوایی محله ای در شرق تهران است و جزئی از منطقه 13 شهرداری تهران به حساب می‌آید. محله نیروی هوایی دارای دوازده خیابان اصلی است که با نام های یکم، دوم، سوم و تا دوازدهم نام گذاری شده اند. سی متری که همان هفتم نیروی هوایی است مهمترین خیابان نیروی هوایی است. کلینیک کاردرمانی ابن سینا در خیابان سی متری نیروی هوایی واقع است و به مراجعین محترم که دارای اختلالات حرکتی ذهنی درکی و شناختی هستند خدمات می دهد.  کاردرمانی تاخیر حرکتی در سی متری نیروی هوایی مبحثی مهم و اثر گذار است چرا که با وجود کاردرمانی ابن سینا در نیروی هوایی دیگر خانوده هایی که دارای کودک دارای تاخیر حرکتی هستند دغدغه ای نخواهند داشت چون این مرکز بدون این که خانواده های درگیر ترافیک و مسافت باشند به این مرکز کاردرمانی در نیروی هوایی دسترسی دارند. محله نیروی هوایی از جنوب به خیابان پیروزی، از شرق به اتوبان بسیج، از شمال به پادگان نیروی هوایی و از غرب به خیابان دهقان محدود می‌شود.
اگر دنبال موضوعات زیر هستید به کلینیک و مرکز کاردرمانی و اختلالل یادگیری ابن سینا مراجعه کنید. کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان هشتم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان نهم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان اول نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان دوم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان سوم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان چهارم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان پنجم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان ششم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان هفتم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی تاخیر حرکتی خیابان سی متری نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان دهم نیروی هوایی، کاردرمانی تاخیر حرکتی خیابان نیروی هوایی فلکه لوزی، کاردرمانی تاخیر حرکتی محله نیروی هوایی فلکه لوزی، کاردرمانی تاخیر حرکتی محله نیروی هوایی فلکه چهاررگوش، کاردرمانی تاخیر حرکتی محله نیروی هوایی میدان امامت، کاردرمانی تاخیر حرکتی محله نیروی هوایی میدان وثوق، کاردرمانی تاخیر حرکتی محله نیروی هوایی فلکه لوزی، کاردرمانی تاخیر حرکتی نیروی هوایی محله شورا، کاردرمانی تاخیر حرکتی نیروی هوایی محله شورا،  کاردرمانی تاخیر حرکتی نیروی هوایی محله خاقانی، کاردرمانی تاخیر حرکتی نیروی هوایی محله کوی زینبیه، کاردرمانی تاخیر حرکتی نیروی هوایی محله فلکه دوم، کاردرمانی تاخیر حرکتی نیروی هوایی محله فلکه اول

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">