کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

🌅چرا افراد مبتلا به سکته مغزی به خواب زیاد نیاز دارند؟

خواب زیاد بعد از سکته مغزی کاملا طبیعی است.  خواب برای یک مغز سالم  ضروری است. وقتی می خوابیم مغز این فرصت را پیدا می کند تا خودش را از وجود مولکول های توکسین که در طی ساعات بیداری ایجاد شده اند پاک کند. اگر ما خواب کافی نداشته باشیم، این توکسین ها در مغز تجمع پیدا کرده و می تواند به بیماری های نورودژنراتیو مثل بیماری پارکینسون و آلزایمر منجر شود.


خواب به بهبود حرکت بعد از سکته مغزی کمک می کند.

خواب به ترمیم مغز و ذخیره اطلاعات مربوط به تسک های حرکتی کمک می کند. 

در طی خواب عمیق، مغز حافظه کوتاه مدت در باره حرکت را به حافظه دراز مدت تبدیل می کند که در بخشی از مغز مربوط به آن فعالیت عضلانی ذخیره شده است

اساسا خواب به مغز کمک می کند تا آن حرکاتی که در طی روز تمرین شده است به خاطر آورده شود.

بنابراین، اگر خوابیدن تنها چیزی باشد که فرد مبتلا به سکته مغزی بعد از اتمام تمرینات توانبخشی بخواهد، اجازه دهید بخوابد. به این ترتیب، با خوابیدن بیمار خدمت بزرگی به بدن  بیمار می شود. در حقیقت، خواب یکی از مهم ترین عناصر برای یک برنامه توانبخشی خوب برای سکته مغزی است.

خانم تایلور، دانشمند اعصاب، که خود دچار سکته مغزی شده است، کتابی در باره ۸ سال تجربه اش بعد از سکته مغزی و درس هایی که از آن فرا گرفته نوشته است. یکی از درس هایی که ایشان به آن اشاره کرده خواب زیاد بعد از سکته مغزی است.  در حقیقت، این پیشنهاد تاپ ترین پیشنهاد خانم تایلور برای بهبودی بعد از سکته مغزی است. بنابراین، بر طبق نظر یک دانشمند اعصاب مبتلا به سکته مغزی، خواب مهم است!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">