کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

ساختار قوس های کف پا

چگونگی قرار گرفتن ساختارهای استخوانی و باف نرم از جمله عضلات و تاندون ها در کنار هم، قوس ‌های استخوانی کف پا را ایجاد می‌ کند. زمانی که راه می ‌رویم، این قوس‌های قابل ارتجاع، وزن بدن را میان پاها و ساق پا توزیع می ‌کنند. این قوس ‌ها، نقش جدایی ‌ناپذیری در چگونگی راه رفتن ما دارند و در واقع به عنوان اهرم‌ های محکمی برای حرکت، عمل می ‌کنند. تاندون ها، مفاصل پا را به هم متصل می کنند. حال اگر تاندون ها سست باشند، دیگر توان نگه داشتن ساختارهای استخوانی را در جای مناسب ندارند و موجب صافی کف پا می گردند.


کلینیک کاردرمانی ابن سینا (دکتر علیرضا شمس الدینی)

آدرس :

 خیابان سی متری نیرو هوایی

تقاطع مسیل منوچهری - روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی

پلاک۱/۲ - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

 

انواع صافی کف پا از نظر اصلاح پذیری:

۱- کف پای منعطف یا نرم:
کف پای نرم بیشتر رایج است به طوری که "بلانچارد" نشان داد که پانزده تا بیست در صد بزرگسالان درجه های از صافی کف پا را دارند.
این عارضه بر اثر تحمل بیش از اندازه وزن و کشیدگی بیش از حد لیگامنت های کف پایی به وجود می آید. در این نوع عارضه، درد وجود نداشته و در هنگام عدم تحمل وزن، قوس های کف پایی طبیعی به نظر می رسد. در کل کف پای منعطف، به کاهش یا از بین رفتن درجاتی از قوس طولی داخلی گفته می شود.

۲- کف پای سخت:
این نوع عارضه، جنبه مادر زادی دارد و ناشی از ناهنجاری های استخوانی پا مانند چسبندگی استخوان های کف پایی یا غیر طبیعی بودن استخوان تالوس است. همچنین این عارضه به دلیل تورم در مفاصل میانی استخوان های کف پا و التهاب در بین مفاصل مچ پا نیز است.
شیوع این نوع از عارضه کف پای صاف بسیار اندک بوده و حدود شش درصد است و نسبت به کف پای صاف منعطف قابلیت بهبود کمتری دارد و به حرکات اصلاحی پاسخ نمی دهد و نیاز به روش های دیگر از جمله گچ گیری است. کف پای صاف سخت ، هم در هنگام تحمل وزن و هم در هنگام عدم تحمل وزن بدن توسط پاها وجود داشته و از بین نمی رود.


 درمان:
با انجام روش‌های توانبخشی و کاردرمانی و انجام تمرین‌های توصیه شده به افراد با کف پای صاف، کم شدن قوس کف پا با تقویت عضلات رفع می‌شود؛ ماساژ کف پا با استفاده از یک بطری که روی زمین قرار گرفته قابل اجر و بسیار مفید است، بدین صورت که کف پا به روی آن، به آرامی به جلو و عقب حرکت داده می‌شود. این حرکت پا را برای برگشتن به وضعیت صحیح کمک می‌کند. همچنین در کنار انجام تمرین‌های درمانی، کفی‌های طبی نیز (خاص هر بیمار) از سوی پزشکان و متخصصان توانبخشی توصیه می‌شود. کفی‌های طبی خاص برای هر بیمار تعیین و توسط کارشناسان ارتوپدی فنی و تکنسین های مربوطه ساخته می‌شوند. بسیار مهم است که کفی طبی از روی قالب پای خود شخص ساخته شود.

 

نقش کاردرمانی در اصلاح کف پای صاف:

  1. رفع کوتاهی های عضلانی
  2. رفع انحرافات آناتومیک زانو
  3. ایجاد بالانس عضلانی در اندام تحتانی از نظر قدرت و تون
  4. تحریکات تسهیلی پا
  5. تجویز کفی مناسب

خیابان پیروزی ( با نام پیشین فرح آباد) ، واقع در شرق تهران از مهم‌ترین خیابان‌های محله های دوشان تپه و نیرو هوایی واقع در منطقه 13 شهرداری تهران می‌باشد. این خیابان از سمت باختر به میدان شهدا (ژاله سابق) یا همان دروازه دوشان تپه و از سمت خاور به میدان شهید کلاهدوز (انتهای خیابان سی متری نیرو هوای)  منتهی می‌شود. در سال١٣٨٠ توسط شهرداری تهران سه محله کنونیه حال حاضر تهران تهران نو، نیروهوایی، و خود پیروزی از یک دیگر جدا شده و به اسم های جدیدی در آمدند. اما همچنان به پیروزی شهرت دارند. این خیابان محله‌های بزرگ و کوچک زیادی را به هم پیوند داده که بعضی از آن ها خیلی قدیمی هستند. محله صددستگاه و چهار صد دستگاه و هم چنین پرستار از دیگر محلات مهم این خیابان می‌باشند. در خیابان پیروزی بسیاری از مکان‌ها با نام نیرو هوایی دیده می‌شوند؛ از پادگان تا مرکز ساخت تسلیحات و سالن‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی و خیابان‌ها و کوچه‌هایی که همه به نیروی هوایی مربوط می‌شوند. در این منطقه کلینیک تخصصی و حرفه ای ابن سینا وجود دارد که با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاردرمانی کودکان و بزرگسالان فعال می باشد.  محله های بلوار ابوذر، خیابان پرستار، خیابان نبرد، خیابان مقداد، چهارراه کوکاکولا، خیابان ائمه اطهار، میدان کلاهدوز ، خیابان نیرو هوایی، خیابان دوم نیرو هوایی، خیابان سوم نیرو هوایی، خیابان چهارم نیرو هوایی، خیابان پنجم نیرو هوایی، خیابان ششم نیرو هوایی، خیابان هفتم نیرو هوایی جزء محله های معروف محله ی

پیروزی محسوب می شوند. کاردرمانی خیابان پیروزی - کاردرمانی در خیابان پیروزی - کاردرمانی کودکان در خیابان پیروزی - کاردرمانی برای کودکان در خیابان پیروزی – کلینیک کاردرمانی کودکان خیابان پیروزی – مرکز کاردرمانی کودکان خیابان پیروزی – بهترین کلینیک کاردرمانی برای کودکان خیابان پیروزی – کاردرمانی کلینیک پیروزی – کلینیک خوب کاردرمانی پیروزی- بهترین کلینیک کاردرمانی در خیابان پیروزی- کلینیک کاردرمانی نزدیک مترو پیروزی- کاردرمانی دکتر شمس الدینی خیابان پیروزی – کاردرمانی خیابان پرستار پیروزی- کاردرمانی خیابان مقداد پیروزی- کاردرمانی خیابان نبرد پیروزی- کاردرمانی خیابان نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان دهقان پیروزی- کاردرمانی خیابان ائمه اطهار پیروزی- کاردرمانی خیابان نیروی اول هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان مشتم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان اول نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان دوم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان سوم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان چهارم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان پنجم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان ششم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان هفتم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان سی متری نیروی هوایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">