کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

آتاکسی مخچه ای چیست؟

کودکان و بزرگسالان با مشکلات تعادل یکی از مراجعین به کلینیک های کاردرمانی می باشند. به دلیل ارتباط متقاطعی (crossed connection) که میان کورتکس فرونتال مغز (frontal cerebral cortex) و مخچه وجود دارد٬ بیماری یک طرفه ی لوب فرونتال (unilateral frontal disease) گاه می تواند اختلال نیمکره ی مخچه ای طرف مقابل (contralateral cerebellar hemisphere) را تقلید کند.

کلینیک کاردرمانی ابن سینا (دکتر علیرضا شمس الدینی)

آدرس :

 خیابان سی متری نیرو هوایی

تقاطع مسیل منوچهری - روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی

پلاک1/2 - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

 

تظاهرات بالینی آتاکسی مخچه ای بی نظمی در سرعت٬ ریتم٬ دامنه و قدرت حرکات ارادی را شامل می شود. آتاکسی مخچه ای عموما با شلی عضلات (هیپوتونی) که منجر به اختلال در حفظ وضعیت می شود همراه است. اندام ها به سهولت با نیرویی نسبتاً ناچیز جابجا می شوند و در صورتی که درمانگر آنها را تکان دهد افزایش دامنه ی حرکات مشهود خواهد بود. به همین جهت، دامنه ی نوسان دست حین راه رفتن افزایش می یابد.
آتاکسی مخچه ای علاوه بر هیپوتونی با ناهماهنگی حرکات ارادی همراه است. شروع حرکات ساده با تاخیر همراه است و میزان افزایش یا کاهش شتاب در آنها کاهش می یابد.

سرعت٬ ریتم٬ دامنه و قدرت حرکات با نوسان همراه است. از آنجا که این بی نظمی ها در شروع و انتهای حرکت برجسته تر هستند٬ آشکارترین تظاهرات بالینی آنها شامل دیسمتری انتهایی هنگام حرکت اندام به سوی هدف (عدم توانایی در تخمین مسافت توسط دست یا پا)٬ و لرزش ارادی پایانی (intention tremor) هنگام نزدیک شدن اندام به هدف می باشد. حرکت پیچیده تر به صورت فعالیت حرکتی روان و منفرد نیستند بلکه به صورت حرکات پیاپی جدا از هم در می آیند که به این حالت آسینرژی (asynergia) می گویند. بیشترین مشکل و درگیری در حرکاتی مانند راه رفتن که تغییرات سریع در مسیر را می طلبند یا نیازمند پیچیدگی فیزیولوژیک بیشتری هستند٬ مشاهده می شود.
با توجه به اینکه مخچه در کنترل حرکات چشم نقش مهمی دارد، ناهنجاری های چشمی(
ocular abnormalities) از عواقب شایع بیماری های مخچه هستند. این ناهنجاری ها شامل نیستاگموس و نوسانات چشمی مربوط به آن٬ فلج در نگاه کردن(gaze pareses)٬ و اشکال در حرکات غیر ارادی سریع و حرکات تعقیبی(defective saccadic and pursuit movements) می باشند.

 کاردرمانی کودکان فلج مغزی آتاکسی
1- اولین اقدام در کاردرمانی این کودکان، کمک به نرمال سازی تون عضلانی (چون که این کودکان معمولا تون عضلانی پائینی دارند.)
2-
 انجام تمرینات  و فعالیت های فیزیکی جهت بهبود تعادل کودک در وضعیت های مختلف.
 3- انجام تمرینات به منظور ظهور مناسب و به موقع رفلکس ها به خصوص رفلکس های تعادلی.
4-
 انجام تمرینات به منظور تسهیل روابط چشم و دست.
5-
 کمک به تسهیل سازی واکنش های تعادلی و حفاظتی.
6-
 کمک به حفاظت از مفاصل در راستای طبیعی و نرمال.
7- تمرینات مناسب جهت تقویت عضلات و مفاصل بیمار.
7-
  انجام تمرینات و استفاده از وزنه ب منظور کم کردن لرزش دست کودکان آتاکسی.
8-
 در کاردرمانی باید طراحی فعالیت ها و تمرینات طوری باشد که ابتدا مفاصل نزدیک به تنه (پروگزیمال) و سپس مفاصل دور از تنه و انتهای اندام ها (دیستال) درگیر فعالیت و تمرین شوند.
9-
 انجام تمرینات به گونه ای باشد که کودک مجبور شود جابجا شود. چون که این افراد به علت عدم تعادل مناسب معمولا تمایلی به جابجایی ندارند.
10-
 اولویت تمرینات با تمریناتی است که واکنش‌های تعادلی را بهبود می سازند.

خیابان پیروزی ( با نام پیشین فرح آباد) ، واقع در شرق تهران از مهم‌ترین خیابان‌های محله های دوشان تپه و نیرو هوایی واقع در منطقه 13 شهرداری تهران می‌باشد. این خیابان از سمت باختر به میدان شهدا (ژاله سابق) یا همان دروازه دوشان تپه و از سمت خاور به میدان شهید کلاهدوز (انتهای خیابان سی متری نیرو هوای)  منتهی می‌شود. در سال١٣٨٠ توسط شهرداری تهران سه محله کنونیه حال حاضر تهران تهران نو، نیروهوایی، و خود پیروزی از یک دیگر جدا شده و به اسم های جدیدی در آمدند. اما همچنان به پیروزی شهرت دارند. این خیابان محله‌های بزرگ و کوچک زیادی را به هم پیوند داده که بعضی از آن ها خیلی قدیمی هستند. محله صددستگاه و چهار صد دستگاه و هم چنین پرستار از دیگر محلات مهم این خیابان می‌باشند. در خیابان پیروزی بسیاری از مکان‌ها با نام نیرو هوایی دیده می‌شوند؛ از پادگان تا مرکز ساخت تسلیحات و سالن‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی و خیابان‌ها و کوچه‌هایی که همه به نیروی هوایی مربوط می‌شوند. در این منطقه کلینیک تخصصی و حرفه ای ابن سینا وجود دارد که با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاردرمانی کودکان و بزرگسالان فعال می باشد.  محله های بلوار ابوذر، خیابان پرستار، خیابان نبرد، خیابان مقداد، چهارراه کوکاکولا، خیابان ائمه اطهار، میدان کلاهدوز ، خیابان نیرو هوایی، خیابان دوم نیرو هوایی، خیابان سوم نیرو هوایی، خیابان چهارم نیرو هوایی، خیابان پنجم نیرو هوایی، خیابان ششم نیرو هوایی، خیابان هفتم نیرو هوایی جزء محله های معروف محله ی پیروزی محسوب می شوند. کاردرمانی خیابان پیروزی - کاردرمانی در خیابان پیروزی - کاردرمانی کودکان در خیابان پیروزی - کاردرمانی برای کودکان در خیابان پیروزی – کلینیک کاردرمانی کودکان خیابان پیروزی – مرکز کاردرمانی کودکان خیابان پیروزی – بهترین کلینیک کاردرمانی برای کودکان خیابان پیروزی – کاردرمانی کلینیک پیروزی – کلینیک خوب کاردرمانی پیروزی- بهترین کلینیک کاردرمانی در خیابان پیروزی- کلینیک کاردرمانی نزدیک مترو پیروزی- کاردرمانی دکتر شمس الدینی خیابان پیروزی – کاردرمانی خیابان پرستار پیروزی- کاردرمانی خیابان مقداد پیروزی- کاردرمانی خیابان نبرد پیروزی- کاردرمانی خیابان نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان دهقان پیروزی- کاردرمانی خیابان ائمه اطهار پیروزی- کاردرمانی خیابان نیروی اول هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان مشتم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان اول نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان دوم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان سوم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان چهارم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان پنجم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان ششم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان هفتم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان سی متری نیروی هوایی


11- به خاطر داشته باشید که بهبود حرکات تعادلی در این کودکان ابتدا در حرکات درشت و سپس در حرکات ریز مشاهده خواهد شد.
12- انجام تمرینات و حرکات توصیه شده توسط کاردرمان حتماً می بایست در منزل و درچندین نوبت تکرار شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">