کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

فلج مغزی یا CP و نقش کاردرمانی

شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۳۳ ق.ظ

دلایل دقیق و مشخص فلج مغزی یا همان سی پی (CP) همیشه معلوم نمی‌باشند. اما بسیاری از موارد نتیجه‌ی مشکلاتی است که در طول دوران بارداری و یا در هنگام تولد به مغز نوزاد آسیب وارد می کنند و یا این که سبب می شوند مغز نوزاد به طور طبیعی رشد نکند. این شرایط می‌تواند ناشی از عفونت‌ها، مشکلات سلامت مادر، نارس به دنیا آمدن نوزاد، کمبود اکسیژن(خفگی یا همان هایپوکسی) به هنگام تولد، شاید یک اختلال ژنتیکی یا عامل دیگری که در رشد طبیعی مغز خلل ایجاد می‌کند، باشند.نوزادان نارس، به خصوص آنهایی که وزن آنها کمتر از یک و نیم کیلوگرم است، بیشتر احتمال ابتلا به فلج مغزی در مقایسه با سایر کودکان دارند.


آدرس کلینیک کاردرمانی ابن سینا:


  خیابان سی متری نیرو هوایی - تقاطع مسیل منوچهری، 
جنب ایستگاه
بی آر تی پیروزی
  پلاک۱/۲ - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

کودکان با وزن پایین در هنگام تولد و چند قلوها نیز بیشتر در خطر هستند. آسیب مغزی در دوران نوزادی یا اوایل کودکی نیز می‌تواند منجر به فلج مغزی شود. برای مثال یک کودک ممکن است به دلیل مسمومیت با سرب، مننژیت باکتریایی، جریان خون ضعیف به مغز، تکان داده شدن در نوزادی (سندرم کودک لرزان)، یا تصادف با ماشین، دچار آسیب شود. همه عوامل ذکر شده، هر کدام به تنهایی و یا چند عامل با هم می توانند سبب آسیب به مغز نوزاد و کودک شوند. اگر آسیب ناچیز باشد معمولاً نوزاد فقط با تاخیر حرکتی و مواقعی نیز با تاخیر ذهنی و درکی همراه است. اما اگر آسیب شدید تر باشد، می تواند سبب فلج آندان های کودک شود و حتی توانایی های ذهنی کودک را دچار مشکل کند که در این صورت از واژه فلج مغزی برای این مشکل استفاده می شود. در صورت آسیب دیدن مغز، حتماض مشکلات حرکتی با کودک همراه خواهد بود. در این صورت موثرترین و بهترین راه برای درمان و غلبه بر مشکلات حرکتی و تاخیر در تکامل و مراحل رشدی، مراجعه به کاردرمانی و استفاده از خدمات کاردرمانی آن هم کاردرمان مجرب و با تجربه است. کاردرمانی مناسب و به موقع کلید طلایی غلبه کردن بر این مشکلات است به شرط این که به موقع و مناسب و صد البته تخصصی استفاده شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">