کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

مشکلات یادگیری حرکتی و درکی در کودکان

سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ق.ظ

اختلال در یادگیری به خصوص یادگیری حرکتی یکی از مشکلات کودکان مراجعه کننده به کاردرمانی می باشد. برای افزایش توانایی کودک و کمک به پیشرفت سریع تر او در کسب مهارت هایی که نیازمند یادگیری به خصوص یادگیری حرکتی می باشد، طراحی برنامه درمانی منظم و متناسب با توانایی های کودک از سوی کاردرمان ضروری است. برای طراحی این برنامه باید فرایند یادگیری حرکتی و درک این فرایند را به خوبی شناخت.

یادگیری حرکتی در چند مرحله اتفاق می افتد:

1- ورود حس های بویایی، لمسی، شنوایی، بینایی و چشایی که حواس اصلی به حساب می آیند.

2- پردازش هرکدام از حواس ذکر شده به صورت جداگانه و به صورت یکپارچه.

3- ادراک حس های تحرک شده.

پس از  این مرحله نیز تصمیم سازی در مقابله با فرآیند هیجان قرار گرفته و در تعامل باهم حرکت را سبب می شوند. البته در مورد این رویکرد نظرات و نتایج گوناگونی تا به حال گزارش شده اند اما همه در این سه مرحله مشترک می باشند.

به نظر می رسد آنچه خانواده های محترم از رویکرد درکی و حرکتی در کاردرمانی می دانند همان بالارفتن کودک ازچند مانع، عبور از موانع به اَشکال مختلف، شمردن در حین راه رفتن، نامیدن چند کارت رنگی در حالت ایستاده در ارتفاع و غیره باشد. در صورتی که تمریناتی که بر اساس این رویکرد می تواند تجویز شود با توجه به نوع اختلال کودک، سن، جنس، وزن و حتی گرایش درونی کودک می تواند فراتر از اینها باشد. در واقع رویکرد درکی و حرکتی رویکردی است که شامل یکپارچگی حواس فوق الذکر در مواجه با انواع اختلالات حرکتی، اختلالات رشدی و تکاملی، اختلالات ذهنی و شناختی و نیز اختلالات درکی می باشد.

در این بخش، کاردرمان بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و پلن درمانی مد نظر، از تعامل یکی از حواس پنج گانه  با حرکت استفاده کرده و سعی می کند کودک را در روند فعال ادراک درگیر و نهایتاً با شناخت مفاهیم درکی و حرکتی، مورد بررسی و کاوش قرار دهد و سرانجام این کار، توانایی کودک را در موارد ذکر شده بهبود ببخشد. به طور حتم موفقیت کاردرمان در این مرحله می تواند پایه گذار شناخت مناسب تر کودک از خود و محیط اطراف خود باشد که در نهایت منجر به بروز رفتارهای مطلوب وی در  برخورد با موانع  محیطی و چالش های درونی می شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۳
دکتر علیرضا شمس الدینی، دانشیار دانشگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">