کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کودکان فلج مغزی

دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ق.ظ

علت فلج مغزی کودکان چیست؟

فلج مغزی کودکان برحسب محل آسیب مغز به شکل ها و انواع مختلف دیده می شود.  فلج مغزی از نظر زمان بروز مشکل، به سه دسته قبل از تولد، حین تولد و بعد از تولد تقسیم بندی می شوند. اگرچه بروز هر کدام از این علائم که رخ دهد و سبب پیدایش فلج مغزی کودک شود، در درمان و ادامه زندگی کودک تاثیری نخواهند داشت.

علل حین تولد فلج مغزی شامل آسیب‌هایی است که در زمان یا نزدیک زمان تولد اتفاق می‌افتند و می‌تواند شامل پارگی جفت، بیرون زدن کورد، پارگی رحم یا اتفاقاتی مشابه است که سبب کاهش اکسیژن‌رسانی نوزاد در زمان تولد می شوند.

خوشبختانه‌ این علت‌ها نسبتاً نادر هستند و مطالعات کنترل شده و متعدد نشان داده‌اند که قطع اکسیژن‌رسانی به جنین در بیشتر نمونه‌های فلج مغزی  دیده نمی‌شود.

تعداد زیادی علت پس از تولد فلج مغزی  وجود دارد که شامل عفونت سیستم عصبی مرکزی، آسیب‌های عروق مغزی (ایسمیک و خونریزی دهنده) آسیب اکتسابی سر، کمبود و یا نرسیدن اکسیژن، و هیدروسفالی پیشرونده می باشند. البته علت و پاتوفیزیولوژی ضایعه به مغز با سن حاملگی فرق می‌کند و نوع و محل ضایعه، تعیین کننده نوع فلج مغزی و اختلالات حرکتی همراه با آن خواهد بود.

اگرچه مطابق تحقیقات گزارش شده، تولد زودرس عامل اصلی خطر شناخته شده برای فلج مغزی  است. به طوری که سبب افزایش خطر آسیب در نوزاد تا حدود 100 برابر می‌شود.

بروز کلی تولد پره ترم و پره ترم بیش از حد به شدت کم است، ولی به هر حال پره مچوریتی (زودرس به دنیا آمدن) در نصف یا کمتر از نصف موارد فلج مغزی  دیده می‌شود. حال اگر تولد زود رس منجر به فلج مغزی شود عمدتاًً شایع‌ترین نوع فلج مغزی در نوزادان پره مچور، اسپاسیتیک دی پلژیک می باشد. البته پره مچوریتی یک ریسک فاکتور است ولی علت فلج مغزی کودکان معمولاً چندعاملی است و نتیجه مستقیم یک یا چند عامل محیطی، ژنتیکی یا فاکتورهای مادری است که باعث زایمان زودرس می‌شود. آسیب مغز در نوزادان پره مچور به‌طور کلاسیک به صورت ناهنجاری ماده سفید در تصویربرداری از مغز ظاهر می‌شود. این تغییرات در ماده سفید نتیجه خونریزی شریانی از مویرگ‌های شکننده ناحیه واترشد کنار بطن‌های جانبی معروف به ماتریکس ژرمینال و سکته خونریزی دهنده دور بطنی با منشأ وریدی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">