کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)

اختلال نقص توجه و بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات مزمن است که کودکان را متاثر می کند. زمانی که درمان و تشخیص صورت نگیرد، اختلال می تواند ناتوان کننده و به صورت بالقوه ای تاثیرات مخرب و ویران کننده ای برای کودکان و خانواده ها داشته باشد.

 

نقص توجه:
این مشکل به این صورت بروز می کند که
کودک نمی توانند خود را بر روی یک موضوع متمرکز کند، فعالیتی را آغاز کرده ادامه داده و به انتها برساند و نتیجه کارش مناسب باشد. دائم از موضوعی به موضوع دیگر حرکت می کند. از دستکاری کوتاه مدت یک شی یا اسباب بازی به دستکاری شی دیگری می پردازد، بدون اینکه بازی و اسباب بازی قبلی را کامل شناخته و کاربردهایی را از آن یافته باشد. در حین انجام دادن تکالیف مدرسه، هر صدایی یا اتفاق بی اهمیتی او را از ادامه کارش باز می دارد و اگر محیط را آرام کنید، اغلب تکلیف انجام دادنش چند برابر همسالانش زمان می برد.

 

تکانشگری:
به این صورت تعریف می شود:
بدون فکر کار کردن، عدم کنترل وسوسه ها و خواسته ها. کودک در موقعیت های متفاوت هیجان نا متناسب نشان می دهد. در مقابل دستوالعمل ها بی تاب است و دوست دارد بدون طی مراحل به انتها برسد و نتیجه را ببیند. وقتی از کاری نهی اش می کنید او آن کار را انجام می دهد و به اصطلاح انگار نه انگار با او حرف می زنید! چون در آن لحظه دوست دارد کار را انجام دهد و نمی تواند جلوی خودش را بگیرد.

 

بیش فعالی:
عدم توانایی در یکجا نشستن. حرکت دائم. کودک دائما در حال حرکت و جنب و جوش است. سر کلاس نمی تواند بنشیند و مکرر بلند می شود. با اینکه ساعت ها در پارک دویده است، وقتی به خانه آمده اید خسته نیست و آرام  و قرار ندارد. در واقع کودک قادر به تنظیم سطح فعالی خودش نیست. این علامت اغلب اوقات باعث می شود که مشکلات حرکتی و به خصوص مشکلات درکی و حرکتی کودک به خوبی دیده نشود. مثلاً  کودک به صورت مشخصی مطابق با سنش نمی تواند با توپ بازی کند و یا حرکات هماهنگ در پاها داشته باشد.

علایم ADHD تمام حیطه های زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می دهد. کودکانADHD  عملکرد ضعیفی را در محیط های آکادمیک دارند زیرا توانایی یکجا نشستن و توجه کردن را ندارند. اغلب در فعالیت های ورزشی کمتر مشارکت دارند که به علت نقص تمرکز و هماهنگی شان (Coordination) است. اگر هم مشارکت می کنند به علت عدم توانایی در تمرکز کردن و مشکلات هماهنگی حرکتی موفق نیستند. و کم کم یا کنار زده می شوند یا خودشان کنار می کشند.  به علاوه ممکن است به خاطر تکانشگری، شلوغ کاری شان و تمایل شان به نادیده گرفتن قوانین اجتماعی و عرف هایی که نظام های اجتماعی را می سازند همسالان شان آنها را پس بزنند. کودکان و نوجوانان ADHD در تصمیم گیری و مهارت های حل مسئله و برنامه ریزی، اصلاح اشتباهات و استفاده از بازخوردها، یادگیری از پاسخ ها مشکل دارند . قضاوت های اشتباه،کنترل تکانه ضعیف و اشکال به تاخیر انداختن خواسته ها از خصوصیات دیگر این کودکان اس.

کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی به نظر می رسد که دارای ریسک بالایی برای دامنه ی وسیعی از مشکلات شامل شکست های تحصیلی و ترک تحصیل، اختلال رفتاری، روابط شکست خورده، مشکلات در محل کار و سوء مصرف مواد هستند. تشخیص و درمان مناسب از جمله دریافت خدمات کاردرمانی می تواند به صورت واضحی این حالات نامساعد را تغییر دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۳
دکتر علیرضا شمس الدینی، دانشیار دانشگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">