کاردرمانی ابن سینا

کاردرمانی، گفتاردرمانی، توانبخشی و آموزش کودکان و بزرگسالان

کاردرمانی ابن سینا

کاردرمانی، گفتاردرمانی، توانبخشی و آموزش کودکان و بزرگسالان

کاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط دکتر علیرضا شمس الدینی و همکارانش نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

کاردرمانی ذهنی در کودکان/ کلینیک ابن سینا

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۴۸ ق.ظ

کاردرمانی ذهنی یکی از شاخه های کاردرمانی است که  به تقویت مهارت های شناختی مانند توجه، حافظه، ادراک، تفکر انتزاعی، حل مسأله، دستور پذیری، تحمل کاری و اصلاح اختلالات رفتاری کودکان و تعمیم آنها به محیط بیرون می پردازد. هدف از کاردرمانی ذهنی،  کمک به ارتقاء و بهبود توانمندی های آنان جهت ارتقاء کیفیت زندگی و حضور فعال و توانمندی آنان در جامعه است.

 

چه کوکانی به کاردرمانی ذهنی نیازمند هستند؟

کودکان مبتلا به اختلالات نافذ رشد(اوتیسم، آسپرگر، سندرم رت و ...)،کودکان مبتلا به انواع اختلالات یادگیری، اعم از اختلال خواندن(Dyslexia)، اختلال نوشتن(Dysgraphia)، اختلال ریاضیات(Dyscalculia)و نیز کودکانی با مشکلات دست خط، کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و کودکانی با تشخیص اختلال بیش فعالی و نقص در توجه و تمرکز(ADHD)، کودکان مبتلا به عقب ماندگی ذهنی با عللی چون اختلالات متابولیسم مادرزادی مانند فنیل  کتونوریا یا نقایص ژنتیکی( سندرم داون،سندرم لش نیهان، سندرم پرادرویلی،سندرم ویلیامز،سندرم xشکننده و...)، اختلالات یکپارچگی حسی  (SID)و رفتارهایی چون حس جویی و اجتناب حسی و...،  اختلالات رفتاری مانند (پرخاشگری،لجبازی،بیقراری، وابستگی، نافرمانی، رفتارهای منفی و...)، اختلال هماهنگی رشد، اختلال در مهارتهای دستی(مانند دست نویسی ضعیف)، مشکلات هوشی و کم توانی ذهنی، فوبیا یا ترس شدید، مشکلات ارتباطی- اجتماعی،  مشکلات اضطرابی و افسردگی،  وسواس، کودکان با اعتماد به نفس پایین، عدم کاربرد یکی از اعضای بدن و انکار عضو و... .

 

اهداف کاردرمانی ذهنی در کودکان شامل چه مواردی است؟

بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت، مداخلاتی در جهت تسهیل یکپارچگی حسی و پردازش حواس گوناگون، بهبود مهارت‌های شناختی (شامل: درک مفاهیم، توجه و تمرکز، حافظه، مهارت های حل مسئله و استدلال، تفکر انتزاعی و کارکردهای اجرایی و ...)، بهبود مهارت های ادراکی و حسی (شامل: تصویر بدنی، ادراک بینایی، ادراک شنوایی و لامسه، پراکسیا یا برنامه ریزی حرکتی و ...)، بهبود مهارتهای عاطفی (مانند کنترل هیجان)، تقویت مهارتهای ترسیمی و رشد نقاشی (کاربرد قلم، نقاشی، نوشتن و ... )، رفع مشکلات رفتاری (افزایش تحمل کاری و دستور پذیری و کاهش لجبازی و ...) آموزش مهارت‌های روزمره زندگی، استفاده از بازی در راستای اهداف درمانی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و گروه درمانی، آموزش و مشاوره به خانواده در خصوص کودک.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی