کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

درد شانه و کتف

سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸ ق.ظ

علت شایع دردهای شانه و کتف

 درد های شانه علت های مختلفی می تواند داشته باشند. این علت ها می تواند منشا عضلانی، عصبی، مفصلی و یا ترکیبی از این عوامل باشد که در این مبحث، به موارد مشهود آنها اشاره خواهیم کرد.

1-درد شانه ناشی از طرز نشستن و ایستادن نامناسب: استفاده نامناسب از مفصل شانه به مرور باعث درد و گرفتگی عضلات شانه می شود. به طوری که این پاسچر بد می تواند باعث تغییر شکل مفاصل ناحیه شانه هم بشود.

2- شانه منجمد یا یخ زده: بیماری دردناکی که باعث کاهش حرکت نرمال و طبیعی در مفصل شانه و کمربند شانه ای می شود و گاهی اوقات به طور کلی مانع حرکت و خشکی شانه می شود.

3- آسیب و اختلالات عضلات روتاتور کاف: روتاتور کاف گروهی از عضلات و تاندون ها هستند که دور مفصل شانه قرار دارند و آن را ثابت نگه می دارند و اختلال در این ناحیه مانندپارگی تاندون عضلات شانه باعث بروزدرد در ناحیه شانه می شوددر مواردی که علائم بیماری پارگی روتاتور کاف  به مدت طولانی ( حدود ۱۲-۶ ماه) وجود داشته است و در موارد پارگی های وسیع ( بیش از سه سانتیمتر) ممکن استنیازمند مداخله جراحی باشد. در این موارد معمولاً تصمیم به درمان جراحی توسط جراح شانه گرفته می شود.

4- دررفتگی شانه: یکی از شایع ترین آسیب های شانه،  دررفتگی شانه است که بیشتر در ورزشکاران جوان و افرادی که در ورزش های پر برخورد شرکت می کنند، شایع است. که منجر به دردناک شدن شانه می گردد.

5- بی ثباتی شانه: وقتی شانه بی ثبات است و دامنه حرکتی بسیار زیادی دارد ( تحرک بیش از حد). این تحرک زیاد می تواند ناشی از ضعف عضلات کمربند شانه ای یا در مواردی ناشی از بیماری های عضلانی باشد.

6- اختلالات مفصل: آکرومیوکلاویکولار و  بیماری هایی مثل آرتروز شانه که بر مفصل آکرومیوکلاویکولار، مفصل بالای شانه، اثر می گذارند و باعث بروز درد شانه یا درد مفصل شانه می شود.

همانند سایر آرتروزها، شروع  درمان آرتروز شانه نیز با فعالیت‌های غیر تهاجمی آغاز می شود. برای درمان آرتریت شانه باید با از یک سری اصول اساسی پیروی کرد، مانند آغاز اصلاح فعالیت‌های روزمره افراد و محدود کردن بعضی از فعالیت‌های خاص.

 7- شکستگی استخوان شانه: به طور مثال شکتگی استخوان بازو یا ترقوه. در بعضی از موارد، درد شانه ناشی از وجود مشکل در مفصل شانه نیست، بلکه به دلیل مشکلی است که در ناحیه دیگری از بدن مثل گردن وجود دارد که در شانه و قسمت بالای کمر احساس می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">