کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی در سکته مغزی/ دکتر علیرضا شمس الدینی

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۱ ق.ظ

رعایت نکات ساده و ضروری کاردرمانی به منظور سرعت بخشیدن به بهبودی بیمار سکته مغزی

کاردرمانی نقش اصلی و مهمی در توانبخشی بیماران سکته مغزی دارد. کاردرمانی به بیماری که به علت سکته مغزی ناتوان شده است یاد می دهد که چگونه دوباره بتواند راه برود، تحرک داشته باشد و فعالیت های روزمره زندگی را انجام دهد و از همه مهمتر به او کمک می کند نا دوباره بتواند به اجتماع برگردد و در زندگی ایفای نقش کند.


                                       آدرس کلینیک  ابن سینا:
                 تهران - خیابان سی متری نیرو هوایی - نرسیده به پیروزی

            روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی جنب نمایشگاه اتومبیل ایرانیان

                                                پلاک۱ - واحد ۲

 

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷


اصول زیر بسیار مهم و تاثیر گذار هستند:

1-استفاده از تحریکات بینایی در پیشرفت درمان مفید است. می‌توان یک آینه قدی در جلو بیمار قرار داد و از او خواست حرکات را در مقابل آینه انجام دهد. با این کار بیمار قرار گرفتن در وضعیت صحیح و انتقال وزن به سمت مبتلا را بهتر یاد می‌گیرد. بیمار باید همیشه به مناسب بودن وضعیت شانه‌ها و قرار‌گیری سر و بدن در یک راستای صحیح توجه کند. آینه می‌تواند با دادن بازخورد بینایی مناسب به فرد از این نظر مفید باشد. آینه برای کسانی هم که دچار اختلال حس شده‌اند مفید است.

2- تمرینات کاردرمانی باید در تمام طول روز و به صورت مداوم توسط خانواده بیمار انجام شود. در صورتی که درمان فقط به زمان‌های خاص مثلا 2 یا 3 بار توسط کاردرمان (در منزل و یا کلینیک)در هفته محدود شود، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

3- انجام حرکات تنها در حالتی باعث بهبود توانایی عملکردی فرد می‌شود، که به دنبال تمرینات غیر فعال توسط درمانگر، تمرینات به صورت فعال توسط بیمار تکرار شود.

4- بهتر است از سمت مبتلای بیمار به او نزدیک شوید زیرا باعث چرخیدن سر به سمت مبتلا می‌شود و در نتیجه توجه او به سمت مبتلا بیشتر خواهد شد.

4- تشک بیمار نباید خیلی نرم باشد. تختخواب خیلی نرم نمی‌تواند به جریان خون کمک کند و برای این بیماران مناسب نیست. بهتر است بیمار در اتاقی بخوابد که گرم، کم سر و صدا و با نور ملایم باشد. به بیمار نباید استرس‌های عاطفی و هیجانی وارد کرد.

5- تا جایی که ممکن است از عصا استفاده نکنید. زیرا این وسیله باعث تشویق بیمار به جبران ناتوانی با سمت غیر مبتلا می‌شود. از عصا باید فقط به‌عنوان وسیله کمکی و زمانی که شخص قادر نباشد به تنهایی و بدون کمک راه برود استفاده کرد.

6- هدف نهایی در توانبخشی کمک به فرد است تا او بتواند با وجود محدودیت‌های باقیمانده، کارایی خود را حفظ کند و در امور روزمره زندگی و شخصی خود به حداکثر استقلال برسد.

7- بعد از سکته، بیمار باید یاد بگیرد تا جایی که ممکن است از سمت مبتلا برای انجام کارهای خانه استفاده کند. برای گردگیری می‌توان پارچه را با دست مبتلا روی میز گذاشت و با گذاشتن دست سالم روی دست مبتلا حرکت پارچه را هدایت کرد. همچنین او باید از دست مبتلا در شست‌‌وشو و آشپزی نیز استفاده کند. اینگونه فعالیت‌ها نه تنها برای بازگشت حرکات بلکه در بهبود حس لمس نیز اهمیت دارد.

8- کسی که دچار سکته مغزی می‌شود باید بتواند کارهای شخصی خود مانند لباس پوشیدن، شست‌وشو، نظافت شخصی و خوردن غذا را انجام دهد. بنابراین بعد از وقوع سکته مغزی، انجام همه فعالیت‌های روزمره زندگی باید در برنامه کاردرمانی گنجانده شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">