کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی در بیماران سکته مغزی

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۷ ق.ظ

سکته مغزی چیست؟

 سکته مغزی اختلالی است که با آسیب به مغز به‌ وجود می‌آید و سبب فلجی و ناتوانی حرکتی در یک سمت بدن می شود. به طوری که وقتی یک سمت مغز دچار آسیب شود، اندام های سمت مقابل آن فلج می شوند و توانایی حرکتی خود را از دست می دهند. اگرچه، علاوه بر فلج حرکتی، سکته مغزی سبب بروز یک سری از اختلالات عملکردی از جمله اختلالات حسی، اختلالات درکی و شناختی، تغییرات شخصیتی، و مجموعه پیچیده‌ای از اختلالات گفتاری و زبانی نیز می شود.

یکی از را های درمان فلجی و مشکلات حرکتی به دنبال سکته مغزی، کاردرمانی می باشد. کاردرمانی با استفاده از تمرینات و فعالیت های هدفمند، سبب کاهش مشکلات حرکتی در فرد می شود و در صورتی که به موقع و مناسب انجام شود احتمال این که فرد بتواند مجدداً راه برود و کارهای خودش را انجام دهد خیلی زیاد است.

بهترین زمان شروع کاردرمانی، بلافاصله بعد از ترخیص از بیمارستان می باشد. البته در صورتی که بیمارستان محل بستری بیمار مجهز به بخش کاردرمانی باشد می توان از همان داخل بیمارستان کاردرمانی را شروع کرد. شش ماه اول بعد از سکته، بهترین زمان برای بازگشت توانایی های فرد سکته مغزی می باشد. یکی از اصول مهم در انجام تمرینات کاردرمانی، تکرار زیاد تمرینات است. چون که با تکرار زیاد، مغز می‌تواند تا حدودی عملکرد منطقه آسیب‌دیده ناشی از سکته را جبران کند. یکی دیگر از مسائل مهم در کاردرمانی بیماران سکته مغزی، مشارکت اطرافیان در توانبخشی و کاردرمانی بیمار است. کاردرمان باید نحوه انجام تمرینات را به اطرافیان بیمار آموزش دهد تا با این کار آنها را در درمان بیمار سهیم کند. زیرا تمرینات کاردرمانی و توانبخشی زمانی موفق است که با شدت مناسب و تکرار زیاد انجام شود و در این صورت است که بهبودی مطلوب تری حاصل خواهد شد. پس بنابراین، نباید تمرینات کاردرمانی فقط مختص به زمان بستری بودن بیمار در بیمارستان باشد بلکه تمرینات باید در منزل نیز توسط کاردرمان و اطرافیان ادامه یابد.

 

آدرس کلینیک  ابن سینا:
 تهران - خیابان سی متری نیرو هوایی - نرسیده به خیابان پیروزی
روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی
جنب
 نمایشگاه اتومبیل عبدی - پلاک۱ - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">