کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

نشستن دبیلیو (W) در بچه ها

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ق.ظ

سوال از دکتر تقی بغدادی بغدادی طرز نشستن دبلیو (W) که در بین بچه ها رایج است آیا یک حالت طبیعی است ؟

پاسخ: ما باید به این توجه کنیم که وقتی راه می رود کف پایش را به داخل می گذارد یا به بیرون یا مستقیم می گذارد . وضعیتی که کمترین فشار به عضلات بیاید و کمترین خستگی را بدهد ودر زمان بزرگسالی احتمالا زمینه را برای آرتروز و ساییدگی غیر طبیعی مفصلی فراهم نکند یک زاویه ای حدود 15 درجه است. یعنی پا از خط وسط 15 درجه به طرف بیرون قرار می گیرد. بچه ها بعضی اوقات پایشان را از این حد داخل تر یا خارج تر می گذارند. آن حالتی که بیشتر شایع است به طرف داخل می گذارند . این حالت داخل گذاشتن پا می تواند عیبی در کف، ساق یا ران پا باشد. ران یک چرخش خاصی را دارد که اگر قرار باشد این چرخش بیش از حد بطرف داخل بشود موجب می شود که نحوه ی نشستن حالت دبلیو باشد.



 آدرس کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا:
 تهران - خیابان سی متری نیرو هوایی - نرسیده به پیروزی - روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی جنب نمایشگاه اتومبیل ایرانیان- پلاک۱ - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷




حالت چهارزانو نشستن احتیاج دارد که زانوطرف بیرون بچرخد . این بچه ها نمی توانند چهار زانو بنشینند. و وقتی این جوری می نشینند حالت چرخش ران تشدید می شود و موجب می شود که پا را بیشتر به طرف داخل بگذارند .یعنی کف پا و انگشتان شصت بیشتر بهم نگاه بکنند و درسن پایین موجب می شود که در راه رفتن یک خستگی زودرس داشته باشند یا بچه هایی را می آوردند که اینها موقع دویدن پاهایشان توی هم می رود و زمین می خورند . ما معاینه می کنیم و شرح حالی که می گیریم معمولاً این دبلیونشستن را دارند. این حالت که پا را داخل بگذارند و دبلیو (W) بنشینند و استخوان ران چرخش غیر عادی داشته باشد، در دخترها بیشتر است. جنبه ی خانوادگی دارد و در افرادی بیشتر هست که بدن نرم تری دارند ولی با وجود این اصلاح نشستن کمک می کند که به مرور اصلاح بشود . شانس اصلاح تا 8 سالگی خیلی خوب است. بنابراین اگر مراقبت از نشستن و بقیه ی مراحل را می گوییم باید با دقت انجام بشود تا بتواند تا حدود 8 سالگی اصلاح بشود. 8 تا 10 سالگی پتانسیل کمتری را برای این اصلاح داریم و بعد از 10 سالگی معمولاً نداریم. اگر قرار باشد انحراف بیش از حدی بر استخوان ران داشته باشیم و قرار است اقدام دیگری بکنیم از جمله جراحی بعد از 10 سالگی انجام می گیرد.

منبع: http://salamat.tv3.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=794&Itemid=416

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">