کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی و آموزش استفاده از واکر و عصا

جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۲۷ ق.ظ

نحوه استفاده از عصا و واکر

 از کجا باید بدانم که استفاده از عصا و یا واکر برای یک فرد بیمار نیاز می باشد یا خیر؟ اگر در یک طرف بدن خود احساس درد یا ضعف می کنید، طوری که سبب اشکال در راه رفتن یا تعادل او می شود می شود، استفاده از عصا ممکن است کمک کننده باشد. همچنین اگر در حفظ تعادل ضعیف هستید یا احساس ناپایداری روی پاهایتان دارید ممکن است واکر بتواند هنگام راه رفتن موجب حمایت بیشتر شما شود. اگرچه بیمار باید تا آنجا که امکان دارد خود را وابسته به وسایل کمکی از جمله عصا و یا واکر نکند.

کدام نوع عصا و یا واکر برای یک بیمار مناسب است؟

اینکه کدام نوع عصا یا واکر برای شما بهتر است بستگی به چند چیز دارد: قدرت بدنی، آمادگی جسمانی و تعادل فرد. بهتر است خودتان اقدام به انتخاب این وسایل نکنید و با مشورت پزشک و یا کاردرمان وسیله کمک حرکتی را انتخاب کنید.

چگونه و از کجا بدانیم که اندازه واکر یا عصا برایم مناسب است؟
اندازه عصا یا واکر باید طوری باشد که وقتی ایستاده اید و بازوهایتان در حالت آرام در کنارتان است، در سطح مچ دست تان باشد. یا اینکه اندازه آن می بایست تا ارتفاع برجستگی استخوانی بالای ران آن هم در پهلوی بدن که با لمس قابل تشخیص است قرار بگیرد. البته می توانید از درمانگر خود بخواهید که آن را تنظیم کند.

چگونه به طور صحیح از واکر یا عصا استفاده کنم؟
عصا را باید در دست مقابل زانو، ران یا پای دردناک یا ضعیف تان بگیرید. و زمانی که پای درگیر خود را حرکت می دهید عصا را هم زمان با آن پا به جلو هدایت کنید. وقتی از پله بالا می روید، پای سالم شما ابتدا باید بالا رود، سپس به دنبال آن پای درگیر و عصا را بالا ببرید. هنگام پایین آمدن از پله هم باید برعکس این کار را انجام دهید: پای درگیر و عصا باید ابتدا و بعد پای سالم پایین بیایند. یک راه برای به خاطر سپردن این کار این عبارت است: "بالا با پای سالم و پایین با پای ناسالم"
هنگام استفاده از واکر هم هر دو پا باید بین پشت پایه ها یا چرخ های واکر قرار گیرد. هنگام استفاده از عصا یا واکر سعی کنید راست بایستید بدون اینکه به جلو یا به پهلوها خم شوید. هنگام چرخیدن به اطراف کمی صبر کنید و واکر را از زمین بلند نکنید. از درمانگر خود بخواهید که هنگام راه رفتن با عصا و واکر شما را ببیند تا مطمئن شوید که از آن به طور صحیح استفاده می کنید؟

اگر هنوز روی پاهایم احساس پایداری نمی کنم چه کنم؟
در این موارد، کاردرمانی می تواندکمک کننده باشد. اگر نیاز به افزایش قدرت عضلانی و تعادل هنگام راه رفتن دارید، یک کاردرمان مجرب و حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا از عصا یا واکر به طور صحیح استفاده کنید.


آدرس کلینیک  ابن سینا
 تهران - خیابان سی متری نیرو هوایی - نرسیده به پیروزی
روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی

 جنب نمایشگاه اتومبیل عبدی - پلاک۱ - واحد ۲
تلفن:
۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">