کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

علائم کودکان اُتیسم/ کاردرمانی در این کودکان

اتیسم چیست؟

واژه اُتیسم به معنای درخودمانده و در خود فرورفته است، اما ویژگی عمده ی کودکان مبتلا اُتیسم این است که از لحاظ تعامل اجتماعی، توجه و تمرکز و نیز درباره نمادها و بحث تخیل و همچنین گفتار مشکل دارند. طبق تحقیقات، مغز کودکان دارای اُتیسم احتمالاً آسیب دیده است، اما اینکه کجای مغز و چه موقع؛ مشخص نیست. آمار جهانی شیوع اُتیسم، یک در 68 اعلام شده است



کلینیک کاردرمانی ابن سینا (دکتر علیرضا شمس الدینی)

آدرس :

 خیابان سی متری نیرو هوایی

تقاطع مسیل منوچهری - روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی

پلاک۱/۲ - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

علائم اُتیسم را بشناسیم
در خصوص علائم این اختلال بیان کرد که، آنچه که خانواده باید در کودکی به آن توجه کند این است که کودک گفتار ندارد یا گفتار او محدود است یا گفتار تکرارگونه (اکولیلیا) دارد. توجه و تمرکز این کودکان فوق‌العاده پایین است و تعامل اجتماعی برقرار نمی‌کنند، بازی نمی‌کنند و یک‌سری حرکات کلیشه‌ای دارند که در هر بچه‌ای متفاوت است، مثلاً از گوشه چشم نگاه کنند، روی پنجه پا راه بروند یا با سایه خود بازی کنند؛ این علائم کلیشه‌ای بسیار زیاد است، اگرچه این علائم در هر کودکی با کودکی دیگر متفاوت است. باید توجه داشت که کودک مبتلا به اُتیسم با کودک خجالتی تفاوت دارد. کودک خجالتی صرفاً تعامل برقرار نمی‌کند و در ابعاد دیگر؛ مانند گفتار و تمرکز، مشکلی ندارد، اما بچه اُتیستیک علاوه بر اینکه تعامل برقرار نمی‌کند، وقتی به او نگاه می‌کنیم و صحبت می‌کنیم، تماس چشمی برقرار نمی‌کند و در درک مفاهیم انتزاعی و صوری نیز مشکل دارد.

طیف بیماری اُتیسم وسیع است؛ از خفیف تا شدید. بیش از نیمی از کودکان اُتیستیک شدید، از لحاظ هوشی زیر حد نرمال هستند. بنابراین آنهایی که از نظر هوشی مشکل داشته باشند در شناخت مفاهیم هم با مشکل مواجه خواهند شد.

سن بروز اوتیسم و شناخت مشکل توسط والدین و درمانگران معمولاً بین 2 تا 3 سالگی است. چرا که علائمی که بروز پیدا می‌کند و خانواده بیشتر متوجه آنها می‌شود، اکثراً در سن 2 تا 3 سالگی بروز می‌کند، اما این بدان معنی نیست که بچه زیر دو سال به اوتیسم مبتلا نمی‌شود؛ بلکه علائم این بیماری، زیر دو سال آنقدر خفیف است که خانواده متوجه نمی‌شود. بنابراین سنی که خانواده‌ها متوجه می‌شوند، بین سن 2 تا 3 سال است.

توانبخشی کودکان مبتلا به اُتیسم

رفتاردرمانی، کاردرمانی و گفتاردرمانی؛ راه‌های درمان اوتیسم: داروی خاصی برای اُتیسم وجود ندارد و بیشترین روش درمانی مورد استفاده، کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش است. اولین گام بعد از تشخیص، مراجعه به روانپزشک است و بعد از تشخیص پزشک به اُتیستیک بودن کودک، باید کودک به مرکز کاردرمانی مراجعه کند و تحت آموزش قرار ‌گیرند. وقتی کودکی وارد کلینیک کاردرمانی شد بسته به شدت اختلال، بهره هوشی و سن کودک، طول دوره‌های آموزشی متفاوتی را طی خواهد کرد. اگر سن کودک پایین باشد و از لحاظ هوشی خیلی مشکلی نداشته باشد و اُتیسم او بسیار شدید نباشد، بعد از چند سال می‌تواند وارد جامعه عادی شود، اما اگر اُتیسم شدید باشد، سال‌های سال نیاز به آموزش دارد.
آموزش به موقع و درست از سن پایین راه وارد شدن این کودکان به جامعه
اگر کودک با سن پایین برای آموزش مراجعه کند و از نظر بهره هوشی مشکل نداشته باشد و نیز آموزش به‌موقع و درست صورت گیرد، می‌تواند وارد جامعه شود، اما ممکن است علائم خفیف باقی بماند؛ مانند ترس از ورود به جمع اجتماعی جدید

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
 تهران - خیابان سی متری نیرو هوایی - نرسیده به پیروزی
روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی
 جنب نمایشگاه اتومبیل عبدی - پلاک۱ - واحد ۲

تلفن:۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">