کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

علت تشنج کودکان چه چیز می باشد؟

يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۵۷ ق.ظ

تشنج چیست؟
تشنج عبارت است از اختلال موقتی در مغزکه این اختلال دو عملکرد و خصوصیت دارد. اول این که به صورت ناگهانی آغازمی شود و دیگری این که غیر ارادی و غیر قابل کنترل است. علل تشنج در کودکان متفاوت می باشد به همین دلیل به منظور درمان تشنج حتماً می بایست علت تشنج کودک کشف شود تا درمان موفقیت آمیز باشد.

 علایم تشنج  کودکان چه چیز می باشد؟
وقتی که کودکی تشنج می کند ممکن است شما مجموع این علائم و یا هر یک از این علایم را به تنهای ببینید:
۱- کودک دچار اختلال هوشیاری شود. یعنی اطرافیان را نشناسد متوجه زمان و مکان نباشد، به صدا زدن شماپاسخ ندهد یا بی هوش روی زمین بیفتد.
۲- ممکن است حرکاتی غیر ارادی در اعضای بدن کودک ظاهر شود، این حرکات ممکن است قسمتی از بدن یا تمام اعضا را درگیرکند. ممکن است کودک به شدت دست و پا بزند، روی زمین بیفتد، سر و چشم های کودک به یک طرف بچرخد یا اینکه فقط یک دست یا یک پای کودک دچار حرکات تکان دهنده شدید شود و این حالت چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. معمولأ این حملات کمتر از ۱۰دقیقه طول می کشد.
۳- ممکن است کودک در زمان حمله کنترل ادرار خود را از دست بدهد.
۴-گاهی کودک به صورت ناگهانی رفتاری غیر عادی نشان می دهد مثلأ بدون آنکه متوجه اطراف باشد، شروع به دویدن می کند.
۵- ممکن است کودک برای چند لحظه به نقطه ای خیره شده و در این مدت متوجه اطراف نباشد.

 علل ایجاد تشنج  در کودکان چه چیز می باشد؟
 برخی از عوامل بروز تشنج، جنبه ی اکتسابی دارند. یعنی بدون اینکه شخص از نظر ژنتیکی مشکلی داشته باشد، دچار آسیب سیستم عصبی می شود. این آسیب ممکن است از زمانی که جنین در داخل شکم مادر است آغاز شود و یا اینکه علت آن عوامل اکتسابی باشند که بعد از تولد اتفاق می افتد. مثلاً مادری باردار است و در معرض عفونت قرار می گیرد. عفونت می تواند جنین را در معرض آسیب قرار دهد. یا عوامل تغذیه ای و یا عواملی که مربوط به بیماری مادر است، می تواند بر روی جنین تأثیر بگذارد ( مادری که دیابت، فشار خون و یا یک بیماری زمینه ای دارد). به همین خاطر است که دوران بارداری دوران حساسی است و مادران باید تحت نظر پزشکان زنان و زایمان باشند. حتی قبل از اینکه فرد باردار شود باید سلامت او بررسی شود. مادر باید از نظر بیماری های زمینه ای کنترل شوند تا این آسیب ها در دوران بارداری به کودک وارد نشود. بعد از تولد هم اگر زایمان در شرایط مطلوبی اتفاق نیفتد می تواند آسیب هایی به کودک وارد کند. یا ممکن است بیماری های عفونی بعد از تولد کودک را تحت تأثیر قرار دهند. حوادثی مانند سقوط و یا تصادف نیز ممکن است فرد را در معرض آسیب های محیطی قرار دهد. در اثر همه ی این عوامل ممکن است آسیب به مغز رسیده و زمینه ساز تشنج شود. برخی از عوامل هم بیماری هایی هستند که جنبه ی ژنتیک دارند. یعنی به علت ژنتیکی یک ناهنجاری در تکامل سیستم عصبی فرد به وجود می آید یا اینکه یک بیماری زمینه ای دارد که از جمله عوامل این بیماری زمینه ای، درگیری سیستم عصبی است. درگیری سیستم عصبی سبب آسیب به ساختار مغز می شود و در مغز اختلال ایجاد می کند که تشنج هم یکی از چندین نوع علامتی است که فرد دارد. برخی از افراد هم ژن های خاصی را در نقشه ی ژنتیک خود دارند که از پدر یا مادر به آنها به ارث رسیده است. با اینکه ساختمان مغزشان طبیعی است اما چون آن ژن معیوب را هدایت می کند ممکن است باعث تشنج شود. چرا که تا کنون چندین نوع ژن در این رابطه شناسایی شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">