کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی در فلج مغزی اسپاستیک

فلج مغزی اسپاستیک

فلج مغزی اسپاستیک، شایع ترین نوع فلج مغزی است و حدود 65 درصد کودکان فلج مغزی را شامل می شود. محل ضایعه در این بیماران در قشر مغز است. در این نوع از فلج مغزی، عضلات کودک سفت شده،  والدین و یا پزشک، به سختی می توانند مفاصل دست و پا یا حتی کمر کودک را خم و راست کنند. بسته به محل درگیری و سفتی عضلات، نوع اسپاستیک متفاوت خواهد بود و به همین خاطر نام گذاری متفاوتی نبز خواهد داشت.

کلینیک کاردرمانی ابن سینا (دکتر علیرضا شمس الدینی)

آدرس :

 خیابان سی متری نیرو هوایی

تقاطع مسیل منوچهری - روبروی ایستگاه بی آر تی پیروزی

پلاک۱/۲ - واحد ۲

تلفن: ۷۷۴۱۵۲۱۷- ۷۷۷۵۳۲۲۷

 

اگر هر دو اندام تحتانی کودک درگیر باشند، تحت عنوان دایپلژی اسپاستیک (Spastic diplegia) نامیده می شود. در این حالت، هر دو یا به سمت داخل می چرخند و بچه در موقع راه رفتن پاها را به صورت ضربدری نگه می دارد.

اگر یک سمت بدن درگیر شده باشد ( اندام فوقانی و تحتانی یک سمت از بدن) به آن همی پلژی اسپاستیک (Spastic hemiplegia) می گویند که معمولاً شدت درگیری اندام فوقانی بیشتر است. اگر هر چهار اندام کودک درگیر باشد، تحت عنوان کوادری پلژی اسپاستیک (Spastic quadriplegia) خوانده می شود. در این موارد، ممکن است عضلات تنه، دهان و زبان هم گرفتار شوند.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای خانواده کودکانی که مبتلا به فلج مغزی آن هم از نوع اسپاستیک هستند مطرح باشد، بحث لزوم یا عدم لزوم جراحی در اندام ها خصوصاً اندام های تحتانی این کودکان می باشد.

در ابتدا باید متذکر شد که بیشتر متخصصین ارتوپدی کودکان معتقدند که جراحی در اندام های این کودکان آخرین تصمیم است و زمانی باید جراحی انجام شود که با انجام کاردرمانی، حداکثر توانایی حاصل شود سپس جراحی انجام شود. چرا که در این موقع، جراحی حداکثر پتانسیل را برای کودک فراهم خواهد کرد.

خیابان پیروزی ( با نام پیشین فرح آباد) ، واقع در شرق تهران از مهم‌ترین خیابان‌های محله های دوشان تپه و نیرو هوایی واقع در منطقه 13 شهرداری تهران می‌باشد. این خیابان از سمت باختر به میدان شهدا (ژاله سابق) یا همان دروازه دوشان تپه و از سمت خاور به میدان شهید کلاهدوز (انتهای خیابان سی متری نیرو هوای)  منتهی می‌شود. در سال١٣٨٠ توسط شهرداری تهران سه محله کنونیه حال حاضر تهران تهران نو، نیروهوایی، و خود پیروزی از یک دیگر جدا شده و به اسم های جدیدی در آمدند. اما همچنان به پیروزی شهرت دارند. این خیابان محله‌های بزرگ و کوچک زیادی را به هم پیوند داده که بعضی از آن ها خیلی قدیمی هستند. محله صددستگاه و چهار صد دستگاه و هم چنین پرستار از دیگر محلات مهم این خیابان می‌باشند. در خیابان پیروزی بسیاری از مکان‌ها با نام نیرو هوایی دیده می‌شوند؛ از پادگان تا مرکز ساخت تسلیحات و سالن‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی و خیابان‌ها و کوچه‌هایی که همه به نیروی هوایی مربوط می‌شوند. در این منطقه کلینیک تخصصی و حرفه ای ابن سینا وجود دارد که با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاردرمانی کودکان و بزرگسالان فعال می باشد.  محله های بلوار ابوذر، خیابان پرستار، خیابان نبرد، خیابان مقداد، چهارراه کوکاکولا، خیابان ائمه اطهار، میدان کلاهدوز ، خیابان نیرو هوایی، خیابان دوم نیرو هوایی، خیابان سوم نیرو هوایی، خیابان چهارم نیرو هوایی، خیابان پنجم نیرو هوایی، خیابان ششم نیرو هوایی، خیابان هفتم نیرو هوایی جزء محله های معروف محله ی پیروزی محسوب می شوند. کاردرمانی خیابان پیروزی - کاردرمانی در خیابان پیروزی - کاردرمانی کودکان در خیابان پیروزی - کاردرمانی برای کودکان در خیابان پیروزی – کلینیک کاردرمانی کودکان خیابان پیروزی – مرکز کاردرمانی کودکان خیابان پیروزی – بهترین کلینیک کاردرمانی برای کودکان خیابان پیروزی – کاردرمانی کلینیک پیروزی – کلینیک خوب کاردرمانی پیروزی- بهترین کلینیک کاردرمانی در خیابان پیروزی- کلینیک کاردرمانی نزدیک مترو پیروزی- کاردرمانی دکتر شمس الدینی خیابان پیروزی – کاردرمانی خیابان پرستار پیروزی- کاردرمانی خیابان مقداد پیروزی- کاردرمانی خیابان نبرد پیروزی- کاردرمانی خیابان نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان دهقان پیروزی- کاردرمانی خیابان ائمه اطهار پیروزی- کاردرمانی خیابان نیروی اول هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان مشتم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان اول نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان دوم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان سوم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان چهارم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان پنجم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان ششم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان هفتم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان سی متری نیروی هوایی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">