کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا

بهترین و مجهز ترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان در شرق تهران

کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا
.............. درباره ی کلینیک .................

این وبلاگ به مسائل مختلف توانبخشی در زمینه تخصصی کاردرمانی، گفتاردرمانی و آموزش( بیماری های نرولوژیک کودکان و بزرگسالان، شکستگی ها و ترمیم تاندون و نیز سالمندان) می پردازد.
مطالب توسط متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی زیر نظر دکتر علیرضا شمس الدینی متخصص کاردرمانی و دانشیار دانشگاه نوشته شده و برای راهنمایی بیماران و خانواده آنها می باشد.



-----------آدرس کلینیک ابن سینا -------------

تهران - خیابان سی متری نیروی هوایی- تقاطع مسیل منوچهری - جنب ایستگاه بی آر تی پیروزی - پلاک1/2- واحد2



----------------- تلفن کلینیک ------------------

......... ۷۷۷۵۳۲۲۷- ۷۷۴۱۵۲۱۷ ........
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۰۲ - mohammadreza
    سلام

کاردرمانی در ام اس خیابان پیروزی تهران

پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۷ ب.ظ

کاردرمانی در ام اس (MS)

حمله بیماری ام اس (MS) به بدن

وقتی که سیستم ایمنی بدن یک فرد دچار اختلال شد و التهاب اعصاب رخ داد؛ بدن در درک ملین (روکش سیستم عصبی که دقیقاً شبیه روکش پلاستیکی روی سیم برق عمل می کند) به عنوان مزاحم دچار مشکل می شود و حملات رخ می دهند. پالس ها و داده های الکتریکی که در طول اعصاب ما در سفر و در حال انتقال هستند کند تر می شوند. علاوه بر این، اعصاب خود نیز آسیب می بینند. اگرچه بعداً در حالی که میلین ممکن است بعد از حمله به ترمیم خود بپردازد اما تاثیرات آن باقی مانده و همانند زخم بر روی سیستم عصبی دیده می شوند. پلاک ها (که در واقع همان زخم های روی سیستم عصبی هستند) هر چه که بیشتر و بیشتر اعصاب را تحت تاثیر قرار دهند؛ مشکلاتی در فرد پیش می آید، که به علت آسیب سیستم عصبی بر روی چشم ؛ کنترل گفتار ، راه رفتن ؛ نوشتن و حافظه پیش می آید و سبب اشکال در عملکرد این قسمت از بدن می شود.

علت بیماری ام اس

اگرچه نقش وراثت در این بیماری تایید نشده است، اما بی تاثیر هم نیست. ۱% از عموم مردم ممکن است به این بیماری مبتلا شوند اما احتمال ابتلای اعضای درجه یک فرد مبتلا شده به این بیماری بیشتر و در حدود ۱-۳ % است. مثلاً در دو قلو های یکسان به ۳۰% و در دو قلو های غیر یکسان یه ۴% می رسد. این آمار نشان از نقش ژنتیک در بیماری ام اس دارد. اگرچه نقش عوامل محیطی و به خصوص زندگی شهری و صنعتی و همچنین موقعیت جغرافیایی (منطق سردسیر) نیز نقش مهمی در گسترش این بیماری نقش دارند.

چه کسانی به این بیماری دچار می شوند ؟

در سطح جهانی شیوع این بیماری به طور متوسط ۳۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر است. ۳۵۰ هزار نفر در ایالات متحده به این بیماری مبتلا هستند. معمولاً شخص مبتلا به ام اس در سال های بین ۲۰ تا 4۰ سال تشخیص داده می شود. اما در کودکان و افراد مسن نیز دیده می شود. زن ها دو برابر مردان احتمال ابتلا به این بیماری را دارند. اکثر مبتلایان به بیماری افراد بین ۲۰ تا 4۰ سال هستند و در کل جهان، هر چه از خط استوا دورتر شویم، خطر ابتلای به بیماری هم بیشتر می‌شود. به طوریکه در مناطق سردسیر عرض‌های بالا و پایین جغرافیایی این بیماری بسیار شایع است. تحقیقاتی در جریان است تا نقش نور آفتاب و ویتامین دی را در ابتلای به MS مورد بررسی قرار دهند.
 

کاردرمانی در بیماری ام اس

کاردرمانی سبب ارتقاء توانایی در انجام فعالیت های روزمره زندگی در مبتلایان به ام اس می شود. البته به شرط اینکه انجام این تمرینات تداوم داشته باشد، نتایج بهتری خواهد داشت. که برای کسب نتایج موثر، بهتر است:

1.کاردرمانی در صبح یا عصر انجام شود.
2.در هنگام کاردرمانی به بیمار به مقدار کافی و لازم استراحت داده شود.
3.انجام تمرینات به شکلی نباشد که سبب افزایش دمای بیمار شود.
4.جهت کم کردن سفتی عضلات از گرما استفاده نکنید.
5.انجام چندین مرحله کاردرمانی در طول یک روز بسیار مفیدتر از چند ساعت کاردرمانی مداوم در طول یک روز است.

خیابان پیروزی ( با نام پیشین فرح آباد) ، واقع در شرق تهران از مهم‌ترین خیابان‌های محله های دوشان تپه و نیرو هوایی واقع در منطقه 13 شهرداری تهران می‌باشد. این خیابان از سمت باختر به میدان شهدا (ژاله سابق) یا همان دروازه دوشان تپه و از سمت خاور به میدان شهید کلاهدوز (انتهای خیابان سی متری نیرو هوای)  منتهی می‌شود. در سال١٣٨٠ توسط شهرداری تهران سه محله کنونیه حال حاضر تهران تهران نو، نیروهوایی، و خود پیروزی از یک دیگر جدا شده و به اسم های جدیدی در آمدند. اما همچنان به پیروزی شهرت دارند. این خیابان محله‌های بزرگ و کوچک زیادی را به هم پیوند داده که بعضی از آن ها خیلی قدیمی هستند. محله صددستگاه و چهار صد دستگاه و هم چنین پرستار از دیگر محلات مهم این خیابان می‌باشند. در خیابان پیروزی بسیاری از مکان‌ها با نام نیرو هوایی دیده می‌شوند؛ از پادگان تا مرکز ساخت تسلیحات و سالن‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی و خیابان‌ها و کوچه‌هایی که همه به نیروی هوایی مربوط می‌شوند. در این منطقه کلینیک تخصصی و حرفه ای ابن سینا وجود دارد که با کادری مجرب و متخصص در زمینه کاردرمانی کودکان و بزرگسالان فعال می باشد.  محله های بلوار ابوذر، خیابان پرستار، خیابان نبرد، خیابان مقداد، چهارراه کوکاکولا، خیابان ائمه اطهار، میدان کلاهدوز ، خیابان نیرو هوایی، خیابان دوم نیرو هوایی، خیابان سوم نیرو هوایی، خیابان چهارم نیرو هوایی، خیابان پنجم نیرو هوایی، خیابان ششم نیرو هوایی، خیابان هفتم نیرو هوایی جزء محله های معروف محله ی پیروزی محسوب می شوند. کاردرمانی خیابان پیروزی - کاردرمانی در خیابان پیروزی - کاردرمانی کودکان در خیابان پیروزی - کاردرمانی برای کودکان در خیابان پیروزی – کلینیک کاردرمانی کودکان خیابان پیروزی – مرکز کاردرمانی کودکان خیابان پیروزی – بهترین کلینیک کاردرمانی برای کودکان خیابان پیروزی – کاردرمانی کلینیک پیروزی – کلینیک خوب کاردرمانی پیروزی- بهترین کلینیک کاردرمانی در خیابان پیروزی- کلینیک کاردرمانی نزدیک مترو پیروزی- کاردرمانی دکتر شمس الدینی خیابان پیروزی – کاردرمانی خیابان پرستار پیروزی- کاردرمانی خیابان مقداد پیروزی- کاردرمانی خیابان نبرد پیروزی- کاردرمانی خیابان نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان دهقان پیروزی- کاردرمانی خیابان ائمه اطهار پیروزی- کاردرمانی خیابان نیروی اول هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان مشتم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان اول نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان دوم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان سوم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان چهارم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان پنجم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان ششم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان هفتم نیروی هوایی پیروزی- کاردرمانی خیابان سی متری نیروی هوایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">